Wiadomości
Emirates otworzyły w Dubaju nowoczesny ośrodek szkoleniowy, w którym niemal 25 000 członków personelu pokładowego będzie uczyć się najlepszych praktyk obsługi gości. Dzięki inwestycji 8 milionów dolarów powstały przestronna restauracja ze strefą relaksu dla 170 gości, elegancka kuchnia pokazowa oraz 8 nowoczesnych sal szkoleniowych. Do końca roku w nowym obiekcie zostanie przeszkolonych ponad 10 000 członków załogi Emirates.
W Emirates Centre of Hospitality Excellence odbywa się wiele szkoleń z zakresu obsługi klienta, a punkt odniesienia stanowią standardy z restauracji odznaczonych gwiazdkami Michelin. Członkowie załogi Emirates będą uczyć się zasad fine diningu, obsługi gości specjalnych oraz sztuki serwowania dań.
W 2020 Emirates, aby stworzyć nową strategię obsługi gości, rozpoczęły współpracę z jedną z najlepszych uczelni hotelarskich świata – Ecole hôtelière de Lausanne w Szwajcarii. Dziś Emirates Centre of Hospitality Excellence wykorzystuje te wytyczne i uczy załogę obsługi gości bazującej na czterech filarach gościnności Emirates w przestworzach: doskonałości, czujności, innowacyjności i pasji.
W Emirates Centre of Hospitality Excellence odbywa się wiele różnorodnych szkoleń. Kursy w nowym obiekcie przechodzić będą zarówno nowo zatrudnieni pracownicy, jak i doświadczeni członkowie załogi podczas cyklicznych warsztatów rozwojowych.
W czasie szkolenia załoga Emirates wciela się w rolę gości i uczy się od mistrzów kuchni Emirates podczas czterodaniowego, wykwintnego lunchu. W menu pojawiają się wtedy najpopularniejsze dania serwowane w klasach pierwszej i biznesowej. Aby zaprezentować standard perfekcyjnej obsługi i gościnności, posiłki podaje zespół trenerów Emirates. Dzięki temu doświadczeniu załoga w przyszłości będzie umieć zadbać o każdy szczegół. Celem programu 7-gwiazdkowej gościnności Emirates jest rozwój personelu pokładowego, tak aby obsługiwali klientów z zaangażowaniem i zawsze zaspokajali ich potrzeby.
W sercu Emirates Centre of Hospitality Excellence powstała także specjalnie zaprojektowana kuchnia treningowa – to połączenie profesjonalnej kuchni restauracyjnej i pokładowej. Tutaj członkowie załogi pod okiem doświadczonych szefów kuchni uczą się sztuki serwowania wysublimowanych potraw. Wspólnie doskonalą warsztat, by wydobyć równowagę smaków, tekstur czy kolorów i tworzyć dania, które cieszą wszystkie zmysły.
Natomiast kolejny kurs The Art of Service dotyczy sztuki komunikacji i zrozumienia istoty fine diningu – nie tylko w zakresie techniki serwowania, podawania win czy układania sztućców. To szkolenie pokazuje, że doskonała obsługa jest dialogiem między gospodarzem a gościem. Członkowie załogi uczą się odczytywania subtelnych sygnałów wysyłanych przez gości, uważnego słuchania oraz przewidywania potrzeb pasażerów. Szkolenie dotyczy także savoir-être, czyli sztuki obecności, opanowania i inteligencji emocjonalnej – kluczowych cech w kontaktach z różnorodnymi klientami Emirates. Program powstał na podstawie rozległych badań i obserwacji najlepszych restauracji i hoteli świata.
W Emirates Centre of Hospitality Excellence odbywają się również degustacje win i wydarzenia prowadzone przez ekspertów i sommelierów w ramach programu L’art du Vin, który jest częścią szkolenia Emirates z zakresu wiedzy o winie. Trzyetapowy program został uruchomiony w połowie 2024. Na każdym z nich uczestnicy degustują wina serwowane na pokładzie Emirates, poznają ich historię oraz zasady food pairingu.
Emirates Centre of Hospitality Excellence to najnowsza część kompleksu szkoleniowego Emirates. W tym roku linia otworzyła również nowe centrum szkolenia załóg lotniczych w siedzibie Emirates Group w Dubaju. Jest to całodobowo otwarta przestrzeń dla załóg, w której odbywają się warsztaty, można zyskać wsparcie personalne, a także skorzystać ze strefy dobrego samopoczucia i salonu relaksacyjnego.








