Reklama
Reklama

Certyfikat Falcona 7X EVS

Europejskie władze lotnicze EAA wydały certyfikat dla samolotu dyspozycyjnego Dassault Falcon 7X, wyposażonego w elektrooptyczny system Enhanced Vision System (EVS), ułatwiający lądowanie.

Widok wskaźnika HUD. Identyczny obraz może być przedstawiany na wyświetlaczu ciekłokrystalicznym / Zdjęcie: Dassault Falcon

Wcześniej, w czerwcu ubiegłego roku, podobny certyfikat wydały władze lotnicze USA. Obecny otwiera drogę do pierwszych dostaw systemów dla samolotów ze znakami rejestracyjnymi krajów UE.

EVS opiera się na wzmacnianiu obrazu wideo, względnie wykorzystaniu podczerwieni. Dzięki temu pilot otrzymuje jaśniejszy i bardziej ostry obraz lotniska w czasie kołowania, startu i lądowania. Dotyczy to lotów w warunkach ograniczonej widoczności, w tym w nocy, we mgle lub w czasie silnych opadów.

Pilot na wskaźniku HUD i wyświetlaczach kabiny może oglądać obraz z trybie zwykłym lub podejścia do lądowania. W tym drugim przypadku, szczególnie jasno sygnalizowane są światła lotniska.

Dzięki temu obniżono minimalne wymagania do lądowania. Luksusowe Falcony 7X (zobacz: Dassault - gorzej nie będzie), wyposażone w EVS mogą lądować przy widoczności pionowej zredukowanej do jedynie 30 m.

Widok wskaźnika HUD. Identyczny obraz może być przedstawiany na wyświetlaczu ciekłokrystalicznym / Zdjęcie: Dassault Falcon

Wcześniej, w czerwcu ubiegłego roku, podobny certyfikat wydały władze lotnicze USA. Obecny otwiera drogę do pierwszych dostaw systemów dla samolotów ze znakami rejestracyjnymi krajów UE.

EVS opiera się na wzmacnianiu obrazu wideo, względnie wykorzystaniu podczerwieni. Dzięki temu pilot otrzymuje jaśniejszy i bardziej ostry obraz lotniska w czasie kołowania, startu i lądowania. Dotyczy to lotów w warunkach ograniczonej widoczności, w tym w nocy, we mgle lub w czasie silnych opadów.

Pilot na wskaźniku HUD i wyświetlaczach kabiny może oglądać obraz z trybie zwykłym lub podejścia do lądowania. W tym drugim przypadku, szczególnie jasno sygnalizowane są światła lotniska.

Dzięki temu obniżono minimalne wymagania do lądowania. Luksusowe Falcony 7X (zobacz: Dassault - gorzej nie będzie), wyposażone w EVS mogą lądować przy widoczności pionowej zredukowanej do jedynie 30 m.

Reklama
Reklama

Powiązane wiadomości

Udostepnij

Reklama
Reklama

Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz samodzielnie określić warunki przechowywania lub dostępu plików cookie w Twojej przeglądarce.