Reklama
Reklama

ILA 2016: CH-53K dla Niemiec

Jednym z uczestników berlińskiej imprezy jest koncern Sikorsky, który oferuje Niemcom śmigłowce transportowe CH-53K King Stallion.

CH-53K zademonstrował obecnie zdolność uniesienia ładunku o masie 9072 kg. Docelowo śmigłowiec ma być zdolny do transportu ładunków o masie 16 329 kg na zawiesiu zewnętrznym / Zdjęcie: Sikorsky

Według nieoficjalnych informacji rząd w Berlinie zamierza zakupić 40 wiropłatów, które zastąpią używane obecnie CH-53G. W grę wchodzi opcja nabycia kolejnych 20 śmigłowców. Obecnie NAVAIR opracowuje ofertę dla Heeresflieger (lotnictwa wojsk lądowych Niemiec), dotyczącą ceny i dostępności King Stallionów (Dwaj potencjalni następcy CH-53G, 2016-01-20).

Spodziewamy się, że zapytanie ofertowe od Niemiec zostanie opublikowane w 2017, a wybór nowego śmigłowca dla Heeresflieger byłby dokonany w 2018 - powiedział Michael Tork, wiceprezes Sikorsky'ego ds. CH-53K. Oznaczałoby to podpisanie kontraktu w 2019 i dostarczenie śmigłowców do Niemiec w l. 2020-2022.

Zamówienie dla Niemiec zostałoby zrealizowane razem z produkcją 200 CH-53K King Stallion dla US Marine Corps. Pentagon zakłada, że 4 pierwsze wiropłaty, wraz z infrastrukturą szkoleniową, osiągną wstępną zdolność operacyjną w 2019. Całkowita zdolność operacyjna eskadr wyposażonych w King Stalliony ma zostać zgłoszona w 2029. Dostawy CH-53K dla USMC mają zakończyć się w 2031 (Oblot drugiego CH-53K, 2016-03-15).

Reklama
Reklama

Powiązane wiadomości

Udostepnij

Reklama
Reklama

Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz samodzielnie określić warunki przechowywania lub dostępu plików cookie w Twojej przeglądarce.