Reklama
Reklama

Cirrus bez Alana Klapmeiera

Z ostatnim dniem sierpnia wygasa umowa Alana Klapmeiera, jednego z dwóch braci, którzy w 1984 założyli Cirrus Design, obecnie Cirrus Aircraft. Od 2001 większościowy pakiet akcji przedsiębiorstwa należy do spółki-córki First Islamic Investment Bank of Bahrain.

Klapmeier był jednym z głównych twórców sukcesów samolotów SR22, najchętniej kupowanego modelu lotnictwa ogólnego na świecie. Niestety, obecny kryzys doprowadził do końca jego kariery, podobnie jak wielu innych zarządzających przedsiębiorstwami lotnictwa ogólnego, najsilniej dotkniętego skutkami obecnego kryzysu gospodarczego / Zdjęcie: Cirrus Aircraft

Klapmeierowie są jednymi z legendarnych postaci lotnictwa lekkiego. Rozpoczynając jako producenci samolotów VK-30, w zestawach do samodzielnego montażu, zainicjowali rozwój najbardziej obecnie popularnych na świecie lekkich samolotów sportowo-turystycznych rodziny SR20/22. Jako pierwsi zastosowali również w swoich konstrukcjach awaryjny spadochron dla całego samolotu (Ballistic Recovery Systems), a w ostatnim okresie rozpoczęli budowę bardzo lekkiego odrzutowca Vision SF50.

Niestety, obecny kryzys gospodarczy nie tylko doprowadził do znacznego ograniczenia produkcji (w najgorszym okresie z 16 do 4 tygodniowo) i masowych zwolnień (zobacz: Powrót do pracy), ale zakończył karierę Alana Klapmeiera.

Najpierw stracił on prezesurę na rzecz Brenta Woutersa. Pozostał jednak szefem Rady Nadzorczej. 1 sierpnia Wouters ogłosił jednak, że zostanie on zwolniony z tej funkcji, ze skutkiem od 1 września. Na stanowisku zastępcy szefa rady pozostanie jednak jego brat, Dale.

Klapmeier był jednym z głównych twórców sukcesów samolotów SR22, najchętniej kupowanego modelu lotnictwa ogólnego na świecie. Niestety, obecny kryzys doprowadził do końca jego kariery, podobnie jak wielu innych zarządzających przedsiębiorstwami lotnictwa ogólnego, najsilniej dotkniętego skutkami obecnego kryzysu gospodarczego / Zdjęcie: Cirrus Aircraft

Klapmeierowie są jednymi z legendarnych postaci lotnictwa lekkiego. Rozpoczynając jako producenci samolotów VK-30, w zestawach do samodzielnego montażu, zainicjowali rozwój najbardziej obecnie popularnych na świecie lekkich samolotów sportowo-turystycznych rodziny SR20/22. Jako pierwsi zastosowali również w swoich konstrukcjach awaryjny spadochron dla całego samolotu (Ballistic Recovery Systems), a w ostatnim okresie rozpoczęli budowę bardzo lekkiego odrzutowca Vision SF50.

Niestety, obecny kryzys gospodarczy nie tylko doprowadził do znacznego ograniczenia produkcji (w najgorszym okresie z 16 do 4 tygodniowo) i masowych zwolnień (zobacz: Powrót do pracy), ale zakończył karierę Alana Klapmeiera.

Najpierw stracił on prezesurę na rzecz Brenta Woutersa. Pozostał jednak szefem Rady Nadzorczej. 1 sierpnia Wouters ogłosił jednak, że zostanie on zwolniony z tej funkcji, ze skutkiem od 1 września. Na stanowisku zastępcy szefa rady pozostanie jednak jego brat, Dale.

Reklama
Reklama

Powiązane wiadomości

Udostepnij

Reklama
Reklama

Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz samodzielnie określić warunki przechowywania lub dostępu plików cookie w Twojej przeglądarce.