Reklama
Reklama

Latem bieżącego roku przedsiębiorstwo logistyczne CMA CGM rozpocznie obsługę trasy transpacyficznej łączącej Azję z Ameryką Północną. Aby zapewnić obsługę nowego kierunku, francuskie towarzystwo odbierze w tym roku dwa Boeingi 777-200F.

Do 2027 flota CMA CGM ma składać się m.in. z 5 Boeingów 777-200F / Zdjęcie: CMA CGM

Pierwszy samolot, którego dostawę zaplanowano na czerwiec, umożliwi rozpoczęcie lotów na trasie transpacyficznej latem, przed szczytem sezonu, i będzie obsługiwał lotniska w Hongkongu, Chicago i Seulu. Drugi zostanie dostarczony w IV kw. br. i połączy ChRL z Ameryką Północną. Loty będą obsługiwane przez Atlas Air. Trzeci Boeing 777-200F ma dołączyć do floty CMA CGM w 2025.

Oprócz tego CMA CGM powiększy swoją flotę o kolejne 4 Airbusy A350F. Wcześniej przewoźnik zamówił 4 samoloty tego typu. Wszystkie mają zostać dostarczone w latach 2026–2027 (CMA CGM kupuje A350F, 2021-11-20).

Obecnie flota CMA CGM składa się z 2 Boeingów 777F i 3 Airbusów A330F, które stacjonują na lotnisku Paryż-Charles de Gaulle. Pierwsze z wymienionych obsługują połączenia między Europą a ChRL, wykonując 5 lotów tygodniowo do Hongkongu i 4 loty tygodniowo do Szanghaju.

Z 3 A330F, dwa są czarterowane dla strony trzeciej, a trzeci obsługuje połączenia między Paryżem CDG a Bombajem i Kantonem trzy razy w tygodniu.

Reklama
Reklama

Powiązane wiadomości

Udostepnij

Reklama
Reklama

Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz samodzielnie określić warunki przechowywania lub dostępu plików cookie w Twojej przeglądarce.