Reklama
Reklama

Najnowszy nabytek linii Egyptair – piąty Dreamliner 787-9, napędzany silnikami Rolls-Royce Trent, dzierżawiony od AerCap – wykonał 23 lipca lot dostawczy z Seattle do Kairu, długości 10 973 km, z użyciem biopaliwa. Egipskie towarzystwo było pierwszym, które skorzystało z tej możliwości, oferowanej przez Boeinga (Oblot Dreamlinera EgyptAir, 2019-03-15).

Przelot egipskiego Dreamlinera z Seattle do Kairu był najdłuższym lotem dostawczym 787 z użyciem biopaliwa / Zdjęcie: Boeing
 

Egyptair użyły biopaliwa wyprodukowanego przez World Energy w swojej rafinerii w Paramount w Kalifornii, pierwszego obiektu zaprojektowanego do produkcji biopaliwa lotniczego na skalę komercyjną. Wykonane z odpadów rolniczych, paliwo jest certyfikowane do użytku komercyjnego i może być mieszane z klasyczną naftą lotniczą bez konieczności modyfikacji samolot, silnika lub instalacji paliwowej.

Od 2011 linie lotnicze na całym świecie wykonały prawie 190 tys. lotów pasażerskich stosując mieszankę biopaliwa i nafty lotniczej. Jesteśmy zaangażowani w zrównoważony rozwój naszych linii lotniczych i wspieranie wysiłków lotnictwa komercyjnego w celu ochrony środowiska – skomentował prezes i dyrektor generalny Egyptair Ahmed Adel (KLM inwestują w biopaliwo , 2019-05-29, Pierwszy A330-300 dla SAA, 2016-12-07, Pierwszy lot Hainan na biopaliwie, 2015-03-23).

Reklama
Reklama

Powiązane wiadomości

Udostepnij

Reklama
Reklama

Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz samodzielnie określić warunki przechowywania lub dostępu plików cookie w Twojej przeglądarce.