Wiadomości
Postępy we wdrażaniu samolotów FA-50 w Siłach Powietrznych umożliwią w przyszłym roku rozpoczęcie dyżurów bojowych.

Samoloty są obecnie przygotowywane do rozpoczęcia dyżurów bojowych. Trwa szkolenie pilotów. Według szefa MON wyszkolono już instruktorów, którzy mogą przygotowywać polskich pilotów. Stosunkowo niedawno, w czerwcu br. resort obrony zamówił także pierwsze uzbrojenie rakietowe klasy powietrze-powietrze dla 12 posiadanych FA-50GF. Mowa o pociskach rodziny Sidewinder starszych wersji (zakupie AIM-9L/I-1 i leasingu AIM-9P), które są zintegrowane z koreańskimi samolotami.

Podczas wizyty w Mińsku Mazowieckim MON poinformowało, że baza przechodzi obecnie modernizację. Trwa budowa nowych hangarów i infrastruktury szkoleniowej. Trafiły tam pierwsze symulatory FA-50. To system OFT (Operational Flying Trainer) do wdrażania i nauki procedur, a także system FMS (Full Mission Simulator), do szkolenia pilotów z zakresu lotów bojowych.
W przyszłym roku większość procesu szkolenia na FA-50 zostanie przeniesiona do Polski. Kolejne symulatory OFT i FMS, jakie mają zostać dostarczone, będą dostosowane do szkolenia na udoskonalonych samolotach w wersji FA-50PL (Amunicja do działek FA-50, 2025-08-15, Umowy na AIM-9L i Rosomaki WEM , 2025-06-30).