Wiadomości
FFG ujawniło opracowanie wozu bojowego Condor, łączącego zmodyfikowane podwozie czołgu Leopard 1 ze słowacką wieżą bezzałogową Turra 30 SA.

Condor ma łączyć zadania wozu wsparcia ogniowego (np. dla pododdziałów piechoty) i wozu przeciwlotniczego. Wykorzystanie sprawdzonego podwozia Leoparda 1 ma zapewnić odpowiednie możliwości trakcyjne i dostępność podwozi oraz części zamiennych. Masa pojazdu to mniej niż 40 tys. kg.
Nosiciel został istotnie zmodyfikowany. Wyposażono go w nowy silnik Rolls-Royce 8V199TE23 o mocy 1080 KM. Współpracuje on ze zmodyfikowaną przekładnią ZF 4 HP250. Pojazd ma też nowy układ chłodniczy opracowany przez FFG. Dzięki tym modyfikacjom układ napędowy jest o ok. 300 kg lżejszy, ma mniejsze zużycie paliwa, większą żywotność i jest łatwy w montażu. Zmiany objęły też układ hamowania. FFG podaje, że nowy napęd może zostać zaimplementowany we wszystkich Leopardach 1.
Kadłub pojazdu wyposażono w moduły dodatkowego opancerzenia. Zastosowano też nowe wyposażenie elektroniczne, w tym systemy łączności. Z powodu usunięcia standardowej wieży Leoparda 1 zmienił się także sposób rozmieszczenia załogi. Teraz z przodu pojazdu znalazło się nie tylko stanowisko kierowcy, ale również dowódcy, który siedzą obok siebie.
Wóz wyposażono w słowacką wieżę bezzałogową Turra 30 SA od przedsiębiorstwa EVPÚ. Zaprezentowano ją z 30-mm armatą automatyczną z dwudrożnym układem zasilania w amunicję, przystosowaną do strzelania amunicją programowalną. Ponadto uzbrojenie w wieży obejmuje karabin maszynowy i wyrzutnię ppk Spike. Uzbrojenie jest stabilizowane. Wieża ma natomiast system kierowania ogniem z celownikami optoelektronicznymi i wielofunkcyjnym radarem (Propozycja remotoryzacji Leoparda 1, 2024-09-10).