Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło

Propozycja remotoryzacji Leoparda 1

Przemysł zbrojeniowy, Wojska lądowe, 10 września 2024

Rolls-Royce i Flensburger Fahrzeugbau Gessellschaft (FFG) zaanonsowały podczas forum RÜ.NET, że przy wsparciu producenta układów transmisji ZF pracują nad koncepcją wymiany układów napędowych wszystkich wariantów czołgu Leopard 1 i wozów opartych na jego podwoziu. Nie produkowane już silniki MTU MB838 mają zostać zastąpione nowym napędem opartym o nowoczesne silniki rodziny MTU 8V199.

Opracowywana remotoryzacja wozów na podwoziu Leoparda 1 ma być efektywna kosztowa i łatwa do zaimplementowania / Ilustracja: Rolls-Royce

Wymiana napędów ma być propozycją długoterminową i efektywną ekonomiczną. Ma objąć rodzinę czołgów Leopard 1 ( w tym wzt BPz2, mosty towarzyszące Biber, wozy inżynieryjne Dachs i wozy przeciwlotnicze Gepard), jak również wozy wsparcia Wisent 1 oparte o podwozie tych czołgów. Wraz z remotoryzacją polepszeniu mają ulec parametry pojazdów, ponieważ silniki 8V199 mają wyższą moc sięgającą 800 kW (1070 KM). Dla porównania MB838 mają moc 610 kW (830 KM).

Silniki Serii 199 są znane m.in. z kołowych transporterów opancerzonych Boxer. Względem napędów starszego typu są one tańsze, lżejsze, bardziej ekonomiczne, mają większą żywotność i dłuższy czas między przeglądami. Względem wywodzących się z lat 1960. napędów łatwiejsze będzie ich utrzymanie dzięki zapasom części zamiennych i uproszczonej logistyce.

Propozycja Rolls-Royce, FFG i ZF ma mieć formę plug-and-play, umożliwiającą łatwą wymianę używanych czołgów i wozów wsparcia. Nowe silniki mają być zblokowane z układem przeniesienia napędu 4HP250 używanym w Leopardach 1, lecz wciąż rozwijanym przez ZF (Propozycja modernizacji greckich Leo 1A5, 2024-02-08).


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2024 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.