Reklama
Reklama

US Army podtrzymały decyzję przyznania kontraktu na dostawy 23 tys. ciężarówek i przyczep, w ramach programu FMTV, dla Oshkosh Defense.

</span>Ciężarówki FMTV oparte są o austriackie Steyery 12M18. Występują w ponad 20 modelach i odmianach, różniących się m.in. ładownością (od 2,5 do 5 t). Zastępują przestarzałe, paliwożerne i niezbyt bezpieczne samochody rodziny M35 i M939 / Zdjęcie: Oshkosh Defense

Do tej pory zlecenia na budowę ciężarówek średniej ładowności (Family of Medium Tactical Vehicles) wygrywały zakłady BAE Systems, będące przed przejęciem przez Brytyjczyków, własnością koncernu Steward & Stevenson. Wykonały one do tej pory ponad prawie 60 tys. ciężarówek terenowych 4x4 i 6x6 (zobacz np.: Kolejne ciężarówki BAE Systems, Wywrotki dla US Army).

Niespodziewanie w ubiegłym roku przetarg na dostawy kolejnych 23 tys. pojazdów i przyczep (jedno i dwuosiowych), o wartości 3 mld USD, wygrała Oshkosh Defense, pokonując BAE Systems i Navistara. Wynik został oprotestowany przez przegranych, a sprawę skierowano do GAO, parlamentarnego biura kontroli rządu.

Urzędnicy tej instytucji nakazali ponowne przeprowadzenie procedury przetargowej. Decyzja, ogłoszona w sobotę, była jednak identyczna - kontrakt zdobyła Oshkosh Defense.

W ramach procedury przedstawiciele dowództwa wojsk samochodowych i pancernych US Army podpisali z producentem pierwszą umowę o wartości 281 mln USD, na dostawę 2586 ciężarówek i przyczep.

Ciężarówki FMTV oparte są o austriackie Steyery 12M18. Występują w ponad 20 modelach i odmianach, różniących się m.in. ładownością (od 2,5 do 5 t). Zastępują przestarzałe, paliwożerne i niezbyt bezpieczne samochody rodziny M35 i M939 / Zdjęcie: Oshkosh Defense

Do tej pory zlecenia na budowę ciężarówek średniej ładowności (Family of Medium Tactical Vehicles) wygrywały zakłady BAE Systems, będące przed przejęciem przez Brytyjczyków, własnością koncernu Steward & Stevenson. Wykonały one do tej pory ponad prawie 60 tys. ciężarówek terenowych 4x4 i 6x6 (zobacz np.: Kolejne ciężarówki BAE Systems, Wywrotki dla US Army).

Niespodziewanie w ubiegłym roku przetarg na dostawy kolejnych 23 tys. pojazdów i przyczep (jedno i dwuosiowych), o wartości 3 mld USD, wygrała Oshkosh Defense, pokonując BAE Systems i Navistara. Wynik został oprotestowany przez przegranych, a sprawę skierowano do GAO, parlamentarnego biura kontroli rządu.

Urzędnicy tej instytucji nakazali ponowne przeprowadzenie procedury przetargowej. Decyzja, ogłoszona w sobotę, była jednak identyczna - kontrakt zdobyła Oshkosh Defense.

W ramach procedury przedstawiciele dowództwa wojsk samochodowych i pancernych US Army podpisali z producentem pierwszą umowę o wartości 281 mln USD, na dostawę 2586 ciężarówek i przyczep.

Reklama
Reklama

Powiązane wiadomości

Udostepnij

Reklama
Reklama

Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz samodzielnie określić warunki przechowywania lub dostępu plików cookie w Twojej przeglądarce.