Reklama
Reklama

Lockhed Martin na targach lotniczych w Sinagapurze ujawnił tańszą wersję swojego sztandarowego samolotu transportowego C-130J Super Hercules, przeznaczoną na rynek cywilny.

C-130J Super Hercules, najnowsza wersja legendarnego wojskowego transportowca. Zewnętrznie jest on nadal podobny do klasycznego C-130A który wszedł do służby w latach 1950. i jest najdłużej produkowanym samolotem w historii lotnictwa wojskowego / Zdjęcie: USAF

Projekt nowej wersji, o symbolu C-130XJ, został zaprezentowany na Singapore Airshow 2012. Samolot ma zachować awionikę i napęd C-130J, będzie natomiast pozbawiony systemów typowo wojskowych, w tym zestawów samoobrony, specjalistycznych systemów wymiany informacji czy szybkiego przeładunku. Z drugiej strony, model cywilny może być szybko doposażony do wykonywania misji wojskowych.

W przeszłości Lokheed Martin oferował - z umiarkowanym powodzeniem - cywilne odmiany wcześniejszych modeli Herculesów, oznaczone jako L-100. W latach 1965-1992 wyprodukowano łącznie 114 takich samolotów różnych wersji. Trafiały one do lotniczych przedsiębiorstw przewozowych.

Oferowanie amerykańskich samolotów transportowych na rynek cywilny związane jest z ograniczaniem zamówień rodzimego resortu obrony. Wcześniej rozpoczęcie podobnego programu zapowiedział Boeing, w odniesieniu do ciężkiego C-17 Globemaster III (zobacz: Certyfikat bez badań?).

C-130J Super Hercules, najnowsza wersja legendarnego wojskowego transportowca. Zewnętrznie jest on nadal podobny do klasycznego C-130A który wszedł do służby w latach 1950. i jest najdłużej produkowanym samolotem w historii lotnictwa wojskowego / Zdjęcie: USAF

Projekt nowej wersji, o symbolu C-130XJ, został zaprezentowany na Singapore Airshow 2012. Samolot ma zachować awionikę i napęd C-130J, będzie natomiast pozbawiony systemów typowo wojskowych, w tym zestawów samoobrony, specjalistycznych systemów wymiany informacji czy szybkiego przeładunku. Z drugiej strony, model cywilny może być szybko doposażony do wykonywania misji wojskowych.

W przeszłości Lokheed Martin oferował - z umiarkowanym powodzeniem - cywilne odmiany wcześniejszych modeli Herculesów, oznaczone jako L-100. W latach 1965-1992 wyprodukowano łącznie 114 takich samolotów różnych wersji. Trafiały one do lotniczych przedsiębiorstw przewozowych.

Oferowanie amerykańskich samolotów transportowych na rynek cywilny związane jest z ograniczaniem zamówień rodzimego resortu obrony. Wcześniej rozpoczęcie podobnego programu zapowiedział Boeing, w odniesieniu do ciężkiego C-17 Globemaster III (zobacz: Certyfikat bez badań?).

Reklama
Reklama

Powiązane wiadomości

Udostepnij

Reklama
Reklama

Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz samodzielnie określić warunki przechowywania lub dostępu plików cookie w Twojej przeglądarce.