Reklama
Reklama

Przedstawiciele Icon Aircraft poinformowali o likwidacji mechanizacji skrzydeł i zmianach konstrukcyjnych, zmniejszających ryzyko niekontrolowanego korkociągu w swojej łodzi latającej A5.

</span>Wprowadzone zmiany mają zwiększyć stopień bezpieczeństwa i łatwość pilotowania. Jest to o tyle istotne, że co trzeci z kupujących A5 nie ma jeszcze uprawnień pilota. Wielu innych ma licencję od niedawna / Zdjęcie: Icon Aircraft

Icon A5, kompozytowa łódź latająca dla dwóch osób, o maksymalnej masie startowej 645 kg, cieszy się ogromnym zainteresowaniem. Pod koniec ubiegłego roku zebrano 400 potwierdzonych zamówień na jej zakup (zobacz: Opóźniony, rozchwytywany A5).

Program testów pionierskiej konstrukcji znacznie się jednak wydłuża. Co więcej, producent poinformował o wprowadzeniu istotnych zmian.

Pierwsza z nich likwiduje klapy skrzydeł. Zmniejszają one prędkość minimalną, pozwalając na bardziej bezpieczne lądowanie. W przypadku A5, samolotu o niewielkiej prędkości, mechanizacja skrzydeł daje słabe rezultaty. Nawet bez nich, maszyna może lecieć bez przeciągnięcia z prędkością ok. 80 km/h, a więc spełnia wymogi przepisów dla lekkich samolotów sportowych (LSA). Likwidacja klap pozwoli natomiast na uproszczenie konstrukcji, zmniejszy również obciążenie uwagi pilota przy podchodzeniu do lądowania.

Z drugiej strony przeciągnięcie i wejście w niekontrolowany korkociąg stanowią przyczynę niemal 14% wypadków z lotnictwie lekkim. W związku z tym konstruktorzy zdecydowali się na niewielkie modyfikacje skrzydeł i płatowca, które powinny zmniejszyć do minimum ryzyko utraty sterowności, nawet po przeciągnięciu. Zdecydowali się również na zamontowanie wskaźnika kąta natarcia skrzydeł (podobnie jak w samolotach myśliwskich), co da pilotowi kolejną możliwość unikania sytuacji krytycznych.

Nie ujawniono, czy zmiany doprowadzą do powstania kolejnych opóźnień. Według ubiegłorocznych zapowiedzi, pierwsze dostawy A5 mają zostać zrealizowane w 3. kwartale 2011.

Wprowadzone zmiany mają zwiększyć stopień bezpieczeństwa i łatwość pilotowania. Jest to o tyle istotne, że co trzeci z kupujących A5 nie ma jeszcze uprawnień pilota. Wielu innych ma licencję od niedawna / Zdjęcie: Icon Aircraft

Icon A5, kompozytowa łódź latająca dla dwóch osób, o maksymalnej masie startowej 645 kg, cieszy się ogromnym zainteresowaniem. Pod koniec ubiegłego roku zebrano 400 potwierdzonych zamówień na jej zakup (zobacz: Opóźniony, rozchwytywany A5).

Program testów pionierskiej konstrukcji znacznie się jednak wydłuża. Co więcej, producent poinformował o wprowadzeniu istotnych zmian.

Pierwsza z nich likwiduje klapy skrzydeł. Zmniejszają one prędkość minimalną, pozwalając na bardziej bezpieczne lądowanie. W przypadku A5, samolotu o niewielkiej prędkości, mechanizacja skrzydeł daje słabe rezultaty. Nawet bez nich, maszyna może lecieć bez przeciągnięcia z prędkością ok. 80 km/h, a więc spełnia wymogi przepisów dla lekkich samolotów sportowych (LSA). Likwidacja klap pozwoli natomiast na uproszczenie konstrukcji, zmniejszy również obciążenie uwagi pilota przy podchodzeniu do lądowania.

Z drugiej strony przeciągnięcie i wejście w niekontrolowany korkociąg stanowią przyczynę niemal 14% wypadków z lotnictwie lekkim. W związku z tym konstruktorzy zdecydowali się na niewielkie modyfikacje skrzydeł i płatowca, które powinny zmniejszyć do minimum ryzyko utraty sterowności, nawet po przeciągnięciu. Zdecydowali się również na zamontowanie wskaźnika kąta natarcia skrzydeł (podobnie jak w samolotach myśliwskich), co da pilotowi kolejną możliwość unikania sytuacji krytycznych.

Nie ujawniono, czy zmiany doprowadzą do powstania kolejnych opóźnień. Według ubiegłorocznych zapowiedzi, pierwsze dostawy A5 mają zostać zrealizowane w 3. kwartale 2011.

Reklama
Reklama

Powiązane wiadomości

Udostepnij

Reklama
Reklama

Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz samodzielnie określić warunki przechowywania lub dostępu plików cookie w Twojej przeglądarce.