Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Opóźniony, rozchwytywany A5

Lotnictwo cywilne, 28 września 2009

Mimo obecnego kryzysu, producent mini-amfibii ICON A5 zebrał już zamówienia na ponad 400 swoich samolotów, co zapewnia minimum 2 lata produkcji. Pierwsze dostawy nastąpią jednak później, niż przewidywano - nie wcześniej niż w 3. kwartale 2011.

Mini-amfibia ma stać się tanią alternatywą dla większych i droższych samolotów tego typu, szczególnie w lotach wycieczkowych czy turystycznych / Zdjęcie: ICON Aircraft

ICON A5 to dwuosobowy samolot, napędzany silnikiem Rotax 912ULS o mocy 100 KM. Maksymalna masa startowa wynosi 645 kg, a ładowność użyteczna - od 195 do 240 kg, w zależności od wyposażenia dodatkowego. A5 ma zabierać 76 l paliwa, co winno starczyć na przebycie 550 km, przy prędkości ekonomicznej.

Składane skrzydła (montaż odbywa się w ciągu 20 minut) pozwalają na łatwy transport drogowy - samolot przeznaczony jest dla odbiorców prywatnych. Koszt maszyny w wersji standardowej oszacowano jedynie na 139 tys. USD.

Premiera amfibii odbyła się w czerwcu 2006, a oblot - w lipcu następnego roku (zobacz: ICON A5 oblatany). Do tej pory samolot zakończył już próby hydrostatyczne i hydrodynamiczne. Obecnie trwają pozostałe testy, niezbędne do uzyskania certyfikatu, zgodnie z przepisami dla utworzonej w 2004 klasy LSA (Light Sport Airplane).

Przedstawiciele ICON Aircraft poinformowali, że w egz. przedprodukcyjnym wprowadzane są liczne zmiany, w tym w układzie przeniesienia napędu, kształtach kadłuba - dla zmniejszenia oporu aerodynamicznego - oraz w systemie sterowania na wodzie. Prace te, razem z procesem badań, powinny zakończyć się jeszcze w tym roku.

Ze względu na obecny kryzys, producent zdecydował się jednak na opóźnienie programu rozwoju A5. Pierwsze dostawy mają zostać zrealizowane o kilka miesięcy później - w 3. kwartale 2011.

Do tej pory zebrano przedpłaty na ponad 400 samolotów. Przedstawiciele ICON Aircraft nie ujawnili jednak, czy liczba ta dotyczy również anulowanych umów. Tymczasem niemal wszystkie amerykańskie wytwórnie samolotów lekkich notują od kilkunastu miesięcy liczne rezygnacje z zamówień. Prawdopodobnie to samo dotyczy producenta mini-amfibii i powoduje opóźnienie rozpoczęcia produkcji seryjnej.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.