Wiadomości
Kałasznikow wyposażył bezzałogowy statek latający SKAT 350M w system identyfikacji swój-obcy.

System IFF dla bezzałogowca jest wyposażony w dwukierunkowe łącze danych, pozwalające na komunikację między statkiem powietrznym a służbą kontroli ruchu lotniczego. Powinno się to przełożyć na zwiększenie poziomu bezpieczeństwa lotów.
SKAT 350M to system bezzałogowy przeznaczony do zastosowań wojskowych i cywilnych. Produkowany przez Kałasznikowa bezzałogowiec jest używany bojowo na Ukrainie. Ma układ latającego skrzydła z dwoma powierzchniami stabilizującymi i śmigłem ciągnącym napędzanym przez silnik elektryczny. Dzięki temu długotrwałość lotu sięga 4 h. Prędkość operacyjna mieści się w przedziale 72-120 km/h. Start odbywa się z katapulty a lądowanie na spadochronie.
Maksymalna masa startowa SKAT 350M to 15 kg. Ma on 3,2 m rozpiętości skrzydeł. Pułap operacyjny to 300-2000 m. Bsl może być wyposażony w multispektralną kamerę rozpoznawczą. Zasięg transmisji danych nie przekracza 100 km.
W toku działań bojowych Rosjanie udoskonalili bezzałogowiec. Zmodyfikowano osłonę silnika, dzięki czemu udało się zmniejszyć wibracje. Zmiany objęły także wzmocnienie skrzydeł, co jest szczególnie ważne w czasie lądowania (Rosja testuje system swój-obcy dla bsl, 2025-04-23, Masowa produkcja bsl Koncernu Kałasznikow, 2024-02-10).