Reklama
Reklama

Ministerstwo obrony Indii zrezygnowało z zakupu rodzimych turbośmigłowych samolotów szkolnych HAL HTT-40. Powodem jest prawie dwukrotne przekroczenie planowanej wcześniej ceny.

Model HTT-40 na Aero India 2011. Samolot miał mieć rozpiętość skrzydeł równą 11 m i rozwijać prędkość maksymalną 450 km/h

Hindustan Aeronautics Limited (HAL) oferował niedawno dopiero projektowane samoloty HTT-40 (Hindustan Turbo Trainer – 40) w przetargu na samoloty szkolenia wstępnego dla indyjskich wojsk lotniczych (Orliki w indyjskim przetargu?, 2010-02-02), które mają zastąpić przestarzałe i niebezpieczne HPT-32 Deepak (HPT-32 z systemem ratowniczym?, 2010-05-18). Przetarg wygrał ostatecznie szwajcarski Pilatus, oferujący samoloty PC-7 Mk2 (Pilatus o indyjskim kontrakcie, 2012-05-29). W pierwszej transzy Indie zamówiły ich 75 za 523 mln USD (wraz z infrastrukturą i systemem obsługi).

22 sierpnia 2012 rozpoczęto wytwarzanie części pierwszego prototypu HTT-40. Obecna decyzja ministerstwa obrony Indii kończy zapewne historię tego samolotu / Zdjęcie: HAL

Docelowo indyjskie wojska lotnicze zamierzają kupić 181 turbośmigłowych samolotów szkolnych. Brano pod uwagę, że zamiast drugiej transzy PC-7 Mk2 zamówią 106 HTT-40. Jednak ta koncepcja upadła wraz z ogłoszeniem przez HAL ceny tych samolotów. Miałaby ona wynieść 12,4 mln USD zamiast pierwotnie planowanych ok. 7 mln USD (tyle kosztują PC-7 Mk2).

Reklama
Reklama

Powiązane wiadomości

Udostepnij

Reklama
Reklama

Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz samodzielnie określić warunki przechowywania lub dostępu plików cookie w Twojej przeglądarce.