Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Indie wstrzymały odbiór Hawków

Lotnictwo wojskowe, Przemysł zbrojeniowy, Strategia i polityka, 10 czerwca 2008

Wobec problemów technicznych z dotychczas dostarczonymi samolotami BAE Systems Hawk Mk132 AJT, Indie wstrzymały o co najmniej miesiąc odbiór kolejnych maszyn.

Indie kupiły 66 samolotów BAE Systems Hawk Mk132 Advanced Jet Rainer za 1,75 mld USD. 24 z nich miały być dostarczone z wytwórni w Wielkiej Brytanii do końca czerwca 2008, a pozostałe mają być montowane w HAL (Hindustan Aeronautics Limited). Dotąd do bazy Bidar koło Karnataka dostarczono 12 samolotów, z których jeden już się rozbił w czasie lotu treningowego, prawdopodobnie z przyczyn technicznych (Rozbił się indyjski Hawk).

Od początku rozpoczęcia dostaw indyjscy specjaliści kwestionowali jakość wykonania samolotów i system dostaw części zamiennych. W dostarczonych maszynach znaleziono używane, a nawet zardzewiałe części (m.in. w podwoziu i nadajniku danych aerodynamicznych). Zakwestionowano jakość wykonania instalacji hydraulicznej, w której też pojawiła się korozja. Zauważono także wycieki z instalacji tlenowej i wadliwe działanie złączy elektrycznych.

Zdaniem specjalistów awarie są drobne, ale uciążliwe i muszą zostać usunięte przez dostawcę. Stąd czasowe wstrzymanie dostaw, które będą opóźnione o 1-2 miesięcy w stosunku do harmonogramu wynikającego z kontraktu.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2020 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.