Reklama
Reklama

Kadłub pierwszej Cessny Citation Latitude

W zakładach Cessny w Wichita ukończono budowę kadłuba pierwszego odrzutowca Citation Latitude.

Kadłub pierwszej Cessny Citation Latitude, który użyty zostanie do prób statycznych / Zdjęcie: Cessna

Prace przy montażu pierwszego kadłuba odrzutowca klasy biznes Citation Latitude zakończono 14 sierpnia. Będzie on użyty do prób statycznych.

Drugi samolot przedseryjny posłuży do prób zmęczeniowych struktury. Dopiero trzeci egzemplarz będzie latającym prototypem. Jego oblot zaplanowano na początku przyszłego roku.

Samolot ma dysponować zasięgiem 4630 km, umożliwiającym wykonanie przelotu z Sao Paolo w Brazylii do Caracas w Wenezueli, lub z Santiago de Chile do kolumbijskiej Bogoty. Zespół napędowy stanowić mają 2 silniki turbowentylatorowe Pratt & Whitney PW306D, z elektronicznym układem sterowania FADEC, pozwalające na rozwinięcie prędkości przelotowej 815 km/h (PW306D dla nowej Cessny, 2011-10-14).

Kabina Citation Latitude, o wysokości 1,83 m, pomieści 7-9 pasażerów. Skrzydła i usterzenie samolotu są identyczne, jak w modelu Citation Sovereign (Zmodernizowana Cessna Citation Sovereign, 2013-03-06).

Reklama
Reklama

Powiązane wiadomości

Udostepnij

Reklama
Reklama

Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz samodzielnie określić warunki przechowywania lub dostępu plików cookie w Twojej przeglądarce.