Reklama
Reklama

Alenia North America dostarczyła w bieżącym miesiącu USAF kolejne 3 transportowe G.222 dla wojsk lotniczych Afganistanu. W ten sposób przekazano już 14 z 20 zamówionych samolotów.

Para G.222 w czasie uroczystego pokazu nad lotniskiem w Kabulu / Zdjęcie: Alenia North America

Amerykanie zamówili 18 transportowych G.222 z nadwyżek włoskich wojsk lotniczych jesienią 2008, choć przygotowania do transakcji trwały już wcześniej (zobacz: G.222 dla Afganistanu). Samoloty po ponad 20-letniej służbie (najstarsze miały za sobą 30 lat latania), kosztem 287 mln USD są remontowane i częściowo modernizowane we włoskich zakładach Alenia Aeronautica, odbierane przez przedstawicieli USAF i przekazywane do afgańskich wojsk lotniczych.

Przedstawiciele amerykańskiej filii Alenii poinformowali, że w bieżącym miesiącu przekazali USAF trzy maszyny, 12., 13. i 14. Pierwsza z nich została już wysłana do Azji, pozostałe pójdą w jego ślady w ciągu najbliższych dni. Włoski producent ma czas do końca roku, by wywiązać się z całego zlecenia. W jego ramach zapewni też szkolenie i całkowity serwis w ciągu 12 miesięcy od daty dostaw poszczególnych G.222.

Informacja Alenii precyzuje, że ostateczne zamówienie objęło nie 18, a 20 samolotów. Część z nich, w tym dwa transportowce w wersji VIP, rozpoczęły już loty operacyjne.

Para G.222 w czasie uroczystego pokazu nad lotniskiem w Kabulu / Zdjęcie: Alenia North America

Amerykanie zamówili 18 transportowych G.222 z nadwyżek włoskich wojsk lotniczych jesienią 2008, choć przygotowania do transakcji trwały już wcześniej (zobacz: G.222 dla Afganistanu). Samoloty po ponad 20-letniej służbie (najstarsze miały za sobą 30 lat latania), kosztem 287 mln USD są remontowane i częściowo modernizowane we włoskich zakładach Alenia Aeronautica, odbierane przez przedstawicieli USAF i przekazywane do afgańskich wojsk lotniczych.

Przedstawiciele amerykańskiej filii Alenii poinformowali, że w bieżącym miesiącu przekazali USAF trzy maszyny, 12., 13. i 14. Pierwsza z nich została już wysłana do Azji, pozostałe pójdą w jego ślady w ciągu najbliższych dni. Włoski producent ma czas do końca roku, by wywiązać się z całego zlecenia. W jego ramach zapewni też szkolenie i całkowity serwis w ciągu 12 miesięcy od daty dostaw poszczególnych G.222.

Informacja Alenii precyzuje, że ostateczne zamówienie objęło nie 18, a 20 samolotów. Część z nich, w tym dwa transportowce w wersji VIP, rozpoczęły już loty operacyjne.

Reklama
Reklama

Powiązane wiadomości

Udostepnij

Reklama
Reklama

Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz samodzielnie określić warunki przechowywania lub dostępu plików cookie w Twojej przeglądarce.