Reklama
Reklama

Trwają kolejne testy najcięższych transportowców Airbusa. Jeden z prototypów A400M odbył w Szwecji próby zimnych temperatur, drugi rozpoczął program tankowania w powietrzu.

Prototyp A400M Grizzly 1, pierwszy który wzbił się w powietrze, rozpoczyna serię testów tankowania w powietrzu, zbliżając się do brytyjskiego VC10

Na początku lutego w szwedzkiej Kirunie, na północy kraju, odbyły się 4-dniowe próby drugiego prototypu A400M (Grizzly 2) w niskich temperaturach, dochodzących do -21°C. Poprzedziły je grudniowe, wstępne testy w niemieckim Hamburgu. By zbadać zachowanie samolotu przy granicznych temperaturach, zespół Airbus Military zamierza odwiedzić Kirunę jeszcze tej zimy. Plan zakłada odbycie ostatnich prób tego typu za rok, również w Szwecji.

Grizzly 2 na lotnisku w Kirunie. Zespół testowy koncentrował się na badaniu działania silników / Zdjęcia: Airbus Military

15 lutego, w zupełnie innych warunkach pogodowych, nad francuską Tuluzą rozpoczęły się natomiast testy pobierania paliwa w locie. Realizuje je prototyp Grizzly 1, współdziałając z Vickersem VC10, należącym do RAF. W pierwszym dniu prób Airbus kilkukrotnie połączył się z tankowcem. Paliwa jednak nie przetaczano.

Pierwsze dostawy seryjnych samolotów planowane są na 2013, cztery lata po pierwotnie określonym terminie (zobacz również: A400M - finalne porozumienie).

Prototyp A400M Grizzly 1, pierwszy który wzbił się w powietrze, rozpoczyna serię testów tankowania w powietrzu, zbliżając się do brytyjskiego VC10

Na początku lutego w szwedzkiej Kirunie, na północy kraju, odbyły się 4-dniowe próby drugiego prototypu A400M (Grizzly 2) w niskich temperaturach, dochodzących do -21°C. Poprzedziły je grudniowe, wstępne testy w niemieckim Hamburgu. By zbadać zachowanie samolotu przy granicznych temperaturach, zespół Airbus Military zamierza odwiedzić Kirunę jeszcze tej zimy. Plan zakłada odbycie ostatnich prób tego typu za rok, również w Szwecji.

Grizzly 2 na lotnisku w Kirunie. Zespół testowy koncentrował się na badaniu działania silników / Zdjęcia: Airbus Military

15 lutego, w zupełnie innych warunkach pogodowych, nad francuską Tuluzą rozpoczęły się natomiast testy pobierania paliwa w locie. Realizuje je prototyp Grizzly 1, współdziałając z Vickersem VC10, należącym do RAF. W pierwszym dniu prób Airbus kilkukrotnie połączył się z tankowcem. Paliwa jednak nie przetaczano.

Pierwsze dostawy seryjnych samolotów planowane są na 2013, cztery lata po pierwotnie określonym terminie (zobacz również: A400M - finalne porozumienie).

Reklama
Reklama

Powiązane wiadomości

Udostepnij

Reklama
Reklama

Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz samodzielnie określić warunki przechowywania lub dostępu plików cookie w Twojej przeglądarce.