Reklama
Reklama

Elbit Systems przeprowadziło testy morskie bezzałogowego pojazdu nawodnego Seagull, wyposażonego w holowany sonar boczny Klein Marine Systems.

Jednym z podstawowych zadań bezzałogowego pojazdu nawodnego Seagull będzie poszukiwanie, lokalizacja i neutralizacja min morskich i improwizowanych urządzeń wybuchowych. Działania te będą prowadzone m.in. przy użyciu sonarów holowanych / Zdjęcie: Michał Jarocki

U wybrzeży Izraela przeprowadzono kolejną serię testów morskich nowego bezzałogowego pojazdu nawodnego Seagull (Elbit Systems prezentuje Seagull, 2016-02-08). Wyposażono go w holowany sonar boczny 5900, wyprodukowany i dostarczony przez amerykańskie Klein Marine Systems z Salem w New Hampshire.

Scenariusz testów zakładał przeszukiwanie otoczenia podwodnego na głębokości do 85 m w poszukiwaniu min morskich lub improwizowanych urządzeń wybuchowych. Działania te prowadzono przy zmiennej prędkości, sięgającej 8-9 w. W lutym przeprowadzono podobne próby z użyciem sonaru holowanego KATFISH (Kraken Active Towed Fish) kanadyjskiego Kraken Sonar Systems (Doposażanie Seagulla, 2016-02-25).

Bezzałogowy pojazd nawodny Seagull ma 12 m długości i rozwija ponad 30 w. Jego ładowność wynosi 2,5 t. W lutym przedstawiciele Elbitu poinformowali, że pierwszym nabywcą bezzałogowca będzie marynarka wojenna Izraela (SAS 2016: Pierwszy nabywca Seagulla, 2016-02-19).

Reklama
Reklama

Powiązane wiadomości

Udostepnij

Reklama
Reklama

Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz samodzielnie określić warunki przechowywania lub dostępu plików cookie w Twojej przeglądarce.