Reklama
Reklama

Turecka Otokar poinformowała wczoraj o podpisaniu drugiego kontraktu eksportowego, dotyczącego transporterów opancerzonych Arma 6x6. Podobnie jak w przypadku pierwszej transakcji, nie ujawniono nabywcy.

Arma 6x6 ma długość 6,43 m, szerokość 2,71 m i wysokość 2,22 m. Może przewozić 10 żołnierzy (2+8). Ładowność to 4,5 t przy masie maksymalnej 18,5 t. Amfibijny pojazd napędzany jest silnikiem wysokoprężnym z turbodoładowaniem o mocy 450 KM (obciążenie mocy 24,3 KM/t) z automatyczną skrzynią biegów. Osiąga prędkość maksymalną 105 km/h (w wodzie 8 km/h). Zasięg wynosi ok. 700 km / Zdjęcie: Otokar

Pierwszy kontrakt eksportowy zawarto w grudniu ubiegłego roku. Niewielkie zlecenie, o wartości 10,6 mln USD, pochodzi z jednego z państw Zatoki Perskiej, być może Bahrainu (zobacz: Pierwsze zamówienie na Arma).

O drugim kontrakcie przedstawiciele Otokara poinformowali wczoraj. Jego wartość to 63,2 mln USD. Szczegóły również nie zostały ujawnione, poza tym, że pojazdy zostaną dostarczone w 2012, wraz z pakietem serwisowym i szkoleniowym.

Można jednak przypuszczać, że odbiorcą - być może kilkunastu, względnie kilkudziesięciu pojazdów - będzie jeden z krajów, z którymi Otokar prowadził w ostatnim czasie intensywne negocjacje. Według prezesa spółki, Serdara Gorguca, są to Arabia Saudyjska, Bahrain, Jemen, Katar i Azerbejdżan. Potwierdził również kontynuowanie rozmów z Gruzją, która wykorzystuje samochody pancerne Cobra.

Arma 6x6 jest rozwijana od 2007, jako własne przedsięwzięcie Otokara. Przedsiębiorstwo - oprócz zleceń eksportowych - liczy na zdobycie dużego zamówienia własnych wojsk lądowych. Finalizują one obecnie przetarg na kołowe transportery opancerzone specjalnego przeznaczenia: özel Maksatlı Taktik Tekerlekli Zırhlı Araç (öMTTZA). Zamierzają kupić 336 takich wozów (zobacz: Pojazdy Otokara w Polsce).

Arma 6x6 ma długość 6,43 m, szerokość 2,71 m i wysokość 2,22 m. Może przewozić 10 żołnierzy (2+8). Ładowność to 4,5 t przy masie maksymalnej 18,5 t. Amfibijny pojazd napędzany jest silnikiem wysokoprężnym z turbodoładowaniem o mocy 450 KM (obciążenie mocy 24,3 KM/t) z automatyczną skrzynią biegów. Osiąga prędkość maksymalną 105 km/h (w wodzie 8 km/h). Zasięg wynosi ok. 700 km / Zdjęcie: Otokar

Pierwszy kontrakt eksportowy zawarto w grudniu ubiegłego roku. Niewielkie zlecenie, o wartości 10,6 mln USD, pochodzi z jednego z państw Zatoki Perskiej, być może Bahrainu (zobacz: Pierwsze zamówienie na Arma).

O drugim kontrakcie przedstawiciele Otokara poinformowali wczoraj. Jego wartość to 63,2 mln USD. Szczegóły również nie zostały ujawnione, poza tym, że pojazdy zostaną dostarczone w 2012, wraz z pakietem serwisowym i szkoleniowym.

Można jednak przypuszczać, że odbiorcą - być może kilkunastu, względnie kilkudziesięciu pojazdów - będzie jeden z krajów, z którymi Otokar prowadził w ostatnim czasie intensywne negocjacje. Według prezesa spółki, Serdara Gorguca, są to Arabia Saudyjska, Bahrain, Jemen, Katar i Azerbejdżan. Potwierdził również kontynuowanie rozmów z Gruzją, która wykorzystuje samochody pancerne Cobra.

Arma 6x6 jest rozwijana od 2007, jako własne przedsięwzięcie Otokara. Przedsiębiorstwo - oprócz zleceń eksportowych - liczy na zdobycie dużego zamówienia własnych wojsk lądowych. Finalizują one obecnie przetarg na kołowe transportery opancerzone specjalnego przeznaczenia: özel Maksatlı Taktik Tekerlekli Zırhlı Araç (öMTTZA). Zamierzają kupić 336 takich wozów (zobacz: Pojazdy Otokara w Polsce).

Reklama
Reklama

Powiązane wiadomości

Udostepnij

Reklama
Reklama

Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz samodzielnie określić warunki przechowywania lub dostępu plików cookie w Twojej przeglądarce.