Reklama
Reklama

Kolejny sukces Bombardiera w ChRL

Kanadyjski producent sprzedał 30 turbośmigłowych Q400NextGen. Ich nabywcą jest nowy chiński przewoźnik – Suntong Airlines.

Kanadyjski producent zdobył dotychczas zamówienia na ponad 500 turbośmigłowych samolotów komunikacji regionalnej Q400 i Q400 NextGen. Do 30 września br. dostarczono 444 z nich, na pokładach których przewieziono ponad 295 mln pasażerów. Od wejścia do eksploatacji w 1999 wykonały one ponad 5 mln operacji lotniczych, o łącznym czasie ponad 4,7 mln h / Zdjęcie: Bombardier

List intencyjny w sprawie transakcji zakupu 30 samolotów Q400NextGen, której wartość wynosi 995 mln USD (nieco ponad 3 mld PLN), został podpisany przez Kanadyjczyków z Nantong Tongzhou Bay Aviation Industry Co., Ltd. Spółka ta utworzyła w połowie br. towarzystwo Suntong Airlines, dla którego przeznaczone będą samoloty.

Nowy przewoźnik regionalny rozpocznie działalność w 2015. Bazą Suntong Airlines będzie miasto Nantong w prowincji Jiangsu – port przy ujściu rzeki Jangcy do Morza Wschodniochińskiego.

Zawarte porozumienie to kolejny sukces Bombardiera w Państwie Środka. W ubiegłym tygodniu China Express postanowiły zakupić odrzutowce CRJ900 (Kolejne CRJ dla China Express, 2013-12-03), a w październiku CDB Leasing zostało ujawnione jako nabywca 15 najnowszych samolotów z Kanady – CSeries (CDB Leasing nabywcą CSeries, 2013-10-18).

Wzrost zamożności chińskiej klasy średniej powoduje zwiększone zapotrzebowanie na transport lotniczy (Najwięcej opóźnień w Pekinie, 2013-07-14). Według prognoz władz lotnictwa cywilnego ChRL, do 2016 na terenie kraju powstanie 56 nowych portów (Najwyżej położony port lotniczy świata, 2013-09-17). 16 kolejnych, już istniejących, zostanie przeniesionych w inne miejsca, a 91 dalszych przejdzie proces rozbudowy. Jednocześnie przewidywane jest, że do 2015 chińscy przewoźnicy zamówią 300 nowych samolotów komunikacyjnych.

Według analityków Bombardiera aż 60% statków powietrznych używanych przez linie lotnicze z ChRL to samoloty o pojemności ponad 150 miejsc, które są zbyt duże do obsługi połączeń regionalnych. Prognoza Kanadyjczyków zakłada, że w ciągu kolejnych 20 lat chińskie towarzystwa zamówią ok. 2330 nowych samolotów komunikacji regionalnej, o pojemności od 20 do 149 miejsc.  

Reklama
Reklama

Powiązane wiadomości

Udostepnij

Reklama
Reklama

Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz samodzielnie określić warunki przechowywania lub dostępu plików cookie w Twojej przeglądarce.