Reklama
Reklama

Koncern Leonardo zdobył zamówienie na cztery przemiennopłaty AW609 od nieujawnionego klienta z Europy, który jest już użytkownikiem śmigłowców produkowanych przez włoskie przedsiębiorstwo. Operator ten zamierza używać AW609 do transportu osób w ramach połączeń bezpośrednich na całym świecie. W tym celu przemiennopłaty zostaną odpowiednio skonfigurowane do przewozu zwykłych pasażerów i VIP-ów.

Czwarty przedseryjny AW609 (AC4) podczas przelotu z Genui do Cascina Costa / Zdjęcie: Leonardo

Dotychczas 4 przedseryjne AW609 wylatały podczas prób ponad 1700 godzin. Przemiennopłat oznaczony jako AC1, który po raz pierwszy wzbił się w powietrze w 2003, jest obecnie używany do prób naziemnych we Włoszech. Natomiast prototyp AC4 niedawno powrócił z pokazowego tournee na Bliskim Wschodzie.

Do floty tej dołączył na początku stycznia br. pierwszy egzemplarz seryjny (AC5), który przeszedł już próby naziemne, w tym badanie odporności na uderzenie pioruna i promieniowanie elektromagnetyczne. Uruchomiono także jego zespół napędowy. Komponenty AC5 zostały dostarczone ze wszystkich zakładów Leonardo, w tym PZL-Świdnik (Japończycy zainteresowani AW609, 2020-09-02).

Obecnie w zakładach w Filadelfii trwa produkcja trzech seryjnych egzemplarzy AW609. Wśród nich jest m.in. przemiennopłat oznaczony jako AC6, który zostanie dostarczony pierwszemu nabywcy tego typu – grupie Bristow.

Nie wiadomo jednak, kiedy zakończy się proces certyfikacyjny AW609, otwierający drogę do rozpoczęcia dostaw seryjnych przemiennopłatów (Nowy ośrodek szkoleniowy w Filadelfii , 2021-05-06).

Reklama
Reklama

Powiązane wiadomości

Udostepnij

Reklama
Reklama

Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz samodzielnie określić warunki przechowywania lub dostępu plików cookie w Twojej przeglądarce.