Reklama
Reklama

Po przeleceniu ponad 12 tys. km, w Malezji znalazły się pierwsze 2 z 8 zamówionych samolotów szkolno-bojowych Alenia Aermacchi MB-339CM.

Jeden z MB-339CM na lotnisku fabrycznym w Venegono, przed odlotem do Malezji, do bazy TUDM w Kuantan / Zdjęcie: Alenia Aermacchi

Pod koniec 2006 malezyjskie lotnictwo wojskowe (Tentera Udara DiRaja Malaysia TUDM), kosztem 88 mln Euro, zamówiło 8 MB-339CM, wraz z pakietem części zamiennych, wyposażenia naziemnego i 2-letnią obsługą serwisową. Samoloty zastąpią wykorzystywane od 20 lat MB-339AM, ze słabszymi silnikami i analogową awioniką. Równolegle Malezyjczycy wykorzystują 10 BAE Hawk Mk. 108.

Nowa wersja MB-339 została wyposażona w wskaźnik przezierny (HUD), trzy wskaźniki wielofunkcyjne, zabudowane w kabinach ucznia i instruktora, oraz mapy cyfrowe, przystosowane do wykonywania lotów w okularowych wzmacniaczach obrazu (NVG), nowe radiostacje i układ identyfikacji swój-obcy (IFF), rejestrator danych w przypadku katastrofy i awaryjny nadajnik lokacyjny (ELT). Samolot wyposażony jest też w sondę, umożliwiającą pobieranie paliwa podczas lotu i nowy zasobnik rejestrujący przebieg walki powietrznej (AACMI). Nowoczesna awionika pozwala na prowadzenie podczas szkolenia symulacji użycia rzeczywistych elementów wyposażenia samolotów bojowych, takich jak radiolokator, środki walki elektronicznej oraz urządzenia ostrzegające o opromieniowaniu wiązką radiową czy zbliżających się kpr.

Samoloty będą służyć jako maszyny LIFT, dla szkolenia pilotów Su-30MKM, których pierwsze egz. dotarły do odbiorcy w 2007 (zobacz: Dostawa kolejnych Su-30MKM dla Malezji).

Jeden z MB-339CM na lotnisku fabrycznym w Venegono, przed odlotem do Malezji, do bazy TUDM w Kuantan / Zdjęcie: Alenia Aermacchi

Pod koniec 2006 malezyjskie lotnictwo wojskowe (Tentera Udara DiRaja Malaysia TUDM), kosztem 88 mln Euro, zamówiło 8 MB-339CM, wraz z pakietem części zamiennych, wyposażenia naziemnego i 2-letnią obsługą serwisową. Samoloty zastąpią wykorzystywane od 20 lat MB-339AM, ze słabszymi silnikami i analogową awioniką. Równolegle Malezyjczycy wykorzystują 10 BAE Hawk Mk. 108.

Nowa wersja MB-339 została wyposażona w wskaźnik przezierny (HUD), trzy wskaźniki wielofunkcyjne, zabudowane w kabinach ucznia i instruktora, oraz mapy cyfrowe, przystosowane do wykonywania lotów w okularowych wzmacniaczach obrazu (NVG), nowe radiostacje i układ identyfikacji swój-obcy (IFF), rejestrator danych w przypadku katastrofy i awaryjny nadajnik lokacyjny (ELT). Samolot wyposażony jest też w sondę, umożliwiającą pobieranie paliwa podczas lotu i nowy zasobnik rejestrujący przebieg walki powietrznej (AACMI). Nowoczesna awionika pozwala na prowadzenie podczas szkolenia symulacji użycia rzeczywistych elementów wyposażenia samolotów bojowych, takich jak radiolokator, środki walki elektronicznej oraz urządzenia ostrzegające o opromieniowaniu wiązką radiową czy zbliżających się kpr.

Samoloty będą służyć jako maszyny LIFT, dla szkolenia pilotów Su-30MKM, których pierwsze egz. dotarły do odbiorcy w 2007 (zobacz: Dostawa kolejnych Su-30MKM dla Malezji).

Reklama
Reklama

Powiązane wiadomości

Udostepnij

Reklama
Reklama

Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz samodzielnie określić warunki przechowywania lub dostępu plików cookie w Twojej przeglądarce.