Reklama
Reklama

W zakładach Airbus Military w Sewilli trwa montaż drugiego, seryjnego samolotu transportowego A400M. Powinien on trafić do francuskich wojsk lotniczych w przyszłym roku.

Montaż rozpoczął się od uzbrojenia kadłuba, przed połączeniem ze skrzydłami. Następnym krokiem jest przyłączenie części nosowej maszyny / Zdjęcie: Airbus Military

Prace nad montażem płatowca egz. MSN8 rozpoczęły się w lutym. Do zakładów w Sewilli trafiły już wszystkie podstawowe komponenty. Z Niemiec przybyły kadłub (z zakładów w Bremen) i usterzenie pionowe (Stade). Francuskie zakłady z Saint Nazaire dostarczyły nosową część maszyny, zaś Hiszpanie - usterzenie poziome.

Samolot - drugi egz. seryjny - powinien zostać dostarczony francuskim wojskom lotniczym kilka miesięcy po pierwszym, już w 2013. W ten sposób zostaną zrealizowane założenia ubiegłorocznej, kwietniowej umowy między Airbus Military i agencją OCCAR, reprezentującą 7 państw NATO, nabywców A400M. Jej podpisanie wieńczyło długi okres trudnych negocjacji, wynikających z 3-letniego opóźnienia programu i wzrostu jego kosztów (zobacz: A400M - podpisanie umowy).

Airbus Military dysponuje obecnie europejskimi zamówieniami na 170 samolotów transportowych. Dodatkowe - na 4 egz. - złożyła Malezja. Możliwe jednak, że na fali obecnych cięć budżetowych, liczba kupionych ostatecznie A400M będzie mniejsza.

Montaż rozpoczął się od uzbrojenia kadłuba, przed połączeniem ze skrzydłami. Następnym krokiem jest przyłączenie części nosowej maszyny / Zdjęcie: Airbus Military

Prace nad montażem płatowca egz. MSN8 rozpoczęły się w lutym. Do zakładów w Sewilli trafiły już wszystkie podstawowe komponenty. Z Niemiec przybyły kadłub (z zakładów w Bremen) i usterzenie pionowe (Stade). Francuskie zakłady z Saint Nazaire dostarczyły nosową część maszyny, zaś Hiszpanie - usterzenie poziome.

Samolot - drugi egz. seryjny - powinien zostać dostarczony francuskim wojskom lotniczym kilka miesięcy po pierwszym, już w 2013. W ten sposób zostaną zrealizowane założenia ubiegłorocznej, kwietniowej umowy między Airbus Military i agencją OCCAR, reprezentującą 7 państw NATO, nabywców A400M. Jej podpisanie wieńczyło długi okres trudnych negocjacji, wynikających z 3-letniego opóźnienia programu i wzrostu jego kosztów (zobacz: A400M - podpisanie umowy).

Airbus Military dysponuje obecnie europejskimi zamówieniami na 170 samolotów transportowych. Dodatkowe - na 4 egz. - złożyła Malezja. Możliwe jednak, że na fali obecnych cięć budżetowych, liczba kupionych ostatecznie A400M będzie mniejsza.

Reklama
Reklama

Powiązane wiadomości

Udostepnij

Reklama
Reklama

Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz samodzielnie określić warunki przechowywania lub dostępu plików cookie w Twojej przeglądarce.