Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

A400M – podpisanie umowy

Przemysł zbrojeniowy, 07 kwietnia 2011

Wczoraj w Sewilli przedstawiciele Airbus Military i agencji OCCAR podpisali nowelizację umowy o dostawach transportowych A400M dla 7 państw NATO.

Losy A400M długo się ważyły, z powodu paroletniego opóźnienia i znacznego przekroczenia budżetu. Wielu obserwatorów twierdziło jednak, że fiasko programu rzuciłoby cię na zdolności współpracy krajów UE. Negowali więc możliwość rezygnacji z przedsięwzięcia. Jak widać, nie mylili się... / Zdjęcie: Airbus Military

Podpisanie umowy wprowadza w życie porozumienie, osiągnięte 5 marca 2010. Przedstawiciele krajów finansujących budowę samolotu - Francja, Niemcy, Wielka Brytania, Szwecja, Turcja, Belgia i Luksemburg - zdecydowały się wtedy zaakceptować opóźnienia i nie naliczać kar umownych, które musiałyby osiągnąć 1,5 mld Euro. Zgodziły się również na zwiększenie o 10% ceny jednostkowej, co oznacza wzrost budżetu przedsięwzięcia o 2 mld Euro oraz pożyczenie Airbusowi dodatkowo 1,5 mld. EADS, którego częścią jest Airbus Military, pokryje pozostałe koszty, obliczane na 4 mld Euro (zobacz: A400M - szczegóły porozumienia).

Uroczyste podpisanie porozumienie w obecności przedstawicieli 7 państw-odbiorców nie zmienia statusu programu. Prace rozwojowe były i są kontynuowane, zgodnie z zatwierdzonymi wcześniej harmonogramami. Obecnie testom poddane są 4 prototypy, 5. przechodzi serię prób zdawczych na ziemi i ma wznieść się po raz pierwszy w powietrzne jesienią. Samoloty te mają obecnie za sobą 450 lotów w wymiarze ok. 1400 h.

Louis Gallois, prezes EADS poinformował jednocześnie, że uzyskanie certyfikatów cywilnych władz lotniczych spodziewane jest jeszcze przed końcem bieżącego roku, natomiast pierwsze dostawy - dla francuskich wojsk lotniczych, największego odbiorcy A400M - mają nastąpić pod koniec 2012 lub na początku 2013.

Obecnie Airbus Military dysponuje zamówieniami na 170 samolotów z krajów europejskich oraz dodatkowo na 4 egz., które chce kupić Malezja.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.