Reklama
Reklama

Montaż seryjnej Cessny M2

W zakładach w Wichita rozpoczęto montaż pierwszej seryjnej Cessny Citation M2. Samolot ma uzyskać Certyfikat Typu FAA w 2. połowie br.

Połączenie skrzydeł i kadłuba pierwszego seryjnego samolotu Citation M2 / Zdjęcie: Cessna Aircraft

Kilka dni temu, w wytwórni Cessna Aircraft w Wichita, miało miejsce połączenie skrzydeł i kadłuba pierwszego seryjnego biznesjeta Citation M2. Prototyp samolotu oblatano ponad roku temu (Oblot Cessny M2, 2012-03-12).

Postępy w programie są zadowalające. Teraz planujemy kolejne przedsięwzięcia w procesie certyfikacji, a następnie rozpoczniemy dostawy samolotów dla klientów – stwierdził Dick Friesen, odpowiedzialny za produkcję modeli Mustang i M2.

Cessna Citation M2 została opracowana dla potrzeb użytkowników wymagających samolotu nieco większego niż lekki odrzutowiec Mustang, dysponującego także większą prędkością przelotową i większym zasięgiem. Największą zaletą M2 ma być zdolność do operowania z dróg startowych o długości nie przekraczającej 990 m, zbyt krótkich dla wielu biznesjetów.

Wyposażenie kabiny załogi stanowi awionika Garmin G3000. Samolot ma być zdolny do przewiezienia 7 pasażerów na odległość 2400 km. Maksymalny certyfikowany pułap lotu wynosić ma 12 497 m.

Uzyskanie Certyfikatu Typu Citation M2 przez amerykańskich władz lotniczych (FAA) zaplanowane jest w 2. połowie br.

Reklama
Reklama

Powiązane wiadomości

Udostepnij

Reklama
Reklama

Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz samodzielnie określić warunki przechowywania lub dostępu plików cookie w Twojej przeglądarce.