Reklama
Reklama

Należące do US Army Rapid Capabilities and Critical Technologies Office przyznało kontrakt na integrację napędu elektrycznego z bojowym wozem piechoty M2 Bradley. Wartość umowy to 32 mln USD.

Prace związane z integracją napędu elektrycznego z bwp M2 Bradley rozpoczną się jeszcze latem br. / Ilustracja: BAE Systems
 

Prace zostaną przeprowadzone przez BAE Systems we współpracy z QinetiQ. Bwp Bradley stanie się platformą testową dla elektrycznego napędu Hybrid Electric Drive (HED) w ramach programu Combat Vehicle Power and Energy architecture and mobility capabilities.

Montaż HED zapewni pojazdom w przyszłości możliwość sterowania drive-by-wire. Wiąże się to z osiągnięciem pewnego stopnia autonomiczności wozów. Po niewielkich modyfikacjach HED może zostać dostosowany do zamontowania w bwp Bradley, transporterach opancerzonych AMPV, armatohaubicach samobieżnych M109A7, czy też w artyleryjskich zestawach rakietowych MLRS.

Zastosowanie hybrydowego napędu elektrycznego to element rozwoju amerykańskich pojazdów lądowych. Doświadczenia zdobyte w ramach prac wpłyną na zwiększenie wydajności pojazdów i możliwości zaopatrywania w energię elektryczną. Pozwoli to osiągnąć wyższą mobilność pojazdów przy jednoczesnym zastosowaniu technologii przyszłości (Wymagania na następcę M2 Bradley, 2020-07-18, Kolejne Bradleye do modernizacji, 2020-06-29).

Reklama
Reklama

Powiązane wiadomości

Udostepnij

Reklama
Reklama

Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz samodzielnie określić warunki przechowywania lub dostępu plików cookie w Twojej przeglądarce.