Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

A350 już z silnikami

Lotnictwo cywilne, 28 marca 2013

W zakładach Airbusa w Tuluzie przeprowadzono operację zabudowania silników i pomocniczego zespołu napędowego w pierwszym A350 XWB.Zabudowa silnika Rolls-Royce Trent XWB pod skrzydłem A350 / Zdjęcie: Airbus

Samolot, noszący numer MSN001, to A350-900. Jego zespół napędowy stanowią dwa silniki Rolls-Royce Trent XWB, rozwijające ciąg 374 kN każdy. Silniki dostarczyła UTC Aerospace Systems (dawniej Goodrich), która wcześniej przeprowadziła ich kompletację przed zabudowaniem w samolocie. Płatowiec pierwszego A350, bez silników, ujrzał światło dzienne kilka tygodni wcześniej (Prezentacja niekompletnego A350, 2013-02-27).

W ubiegłym miesiącu silnik Trent XWB otrzymał Certyfikat Typu EASA, który potwierdza, że spełnia on wymagania dotyczące zdatności do lotu (Certyfikacja Trent XWB, 2013-02-07). Silnik Trent XWB został sprawdzony podczas serii lotów próbnych prowadzonych z użyciem samolotu A380 FTB (Flying Test Bed) od lutego 2012.

Jednocześnie, także w Tuluzie, prowadzona jest zabudowa nowego pomocniczego zespołu napędowego (APU) Honeywell HGT1700. Charakteryzuje się on większą gęstością mocy oraz wydajnością w porównaniu z urządzeniami poprzedniej generacji.

Po zabudowaniu silników i pomocniczego zespołu napędowego A350 XWB zostanie poddany kolejnym próbom naziemnym. W dalszej kolejności wykonane zostaną pozostałe prace przygotowawcze oraz naniesienie malowania.

Następnie A350 MSN001 zostanie przekazany zespołowi zajmującemu się próbami w locie. Przeprowadzi on także naziemne próby silników. Oblot pierwszego A350 zaplanowany jest latem br.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra