Goodyear poinformował o rozpoczęciu budowy nowej generacji sterowców dla swojej floty. Zastąpią one używane dotychczas GZ-20, własnej produkcji.
Od 1917 Goodyear zbudował i eksploatował ponad 300 aerostatów, w tym dwa duże sterowce szkieletowe USS Akron (ZSR-4) i USS Macon (ZSR-5). Obecnie flota przedsiębiorstwa składa się z 3 sterowców typu GZ-20, które używane są do celów reklamowych oraz jako nosiciele kamer telewizyjnych podczas wydarzeń sportowych.
Nowe aerostaty, półszkieletowe Zeppelin LZ N07, będą produkowane przez niemiecką spółkę ZLT Zeppelin Luftschifftechnik, a następnie montowane w Wingfoot Lake Hangar w pobliżu Akron w stanie Ohio. Umowa pomiędzy Goodyearem i Zeppelinem została sygnowana już w maju 2011. Niemieckie przedsiębiorstwo wyprodukowało dotychczas 4 aerostaty LZ N07.
Ich długość wynosi 75 m, a objętość powłoki to 8 225 m3. Maksymalna masa startowa sterowca wynosi 8 040 kg, w tym 1 900 kg ładunku. W gondoli o powierzchni podłogi 26 m2 zabudowane są fotele dla 2 pilotów i 12 pasażerów. Zeppelin NT osiąga prędkość maks. 125 km/h , wykonując lot na wysokości 300 m. Pułap maksymalny to 2600 m.Sterowiec napędzany jest trzema silnikami tłokowymi Textron Lycoming IO-360, o mocy 147 kW (200 KM) każdy. Jego zasięg maksymalny to 900 km.
Budowa sterowca, łącznie z zabudową instalacji pokładowych, awioniki i układów sterowania lotem zajmie około 6-7 miesięcy. Według zapewnień producenta nowy sterowiec ma być większy, szybszy i bardziej manewrowy w porównaniu z używanymi obecnie GZ-20. Dodatkową zaletą nowego aerostatu jest możliwość przewożenia większej liczby pasażerów. Certyfikacja nowego Zeppelina, a następnie szkolenia załóg lotniczych będą realizowane w pierwszej połowie 2014.