Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Nowe Zeppeliny dla Goodyeara

Lotnictwo cywilne, 28 marca 2013

Goodyear poinformował o rozpoczęciu budowy nowej generacji sterowców dla swojej floty. Zastąpią one używane dotychczas GZ-20, własnej produkcji.Dotychczas ZLT Zeppelin Luftschifftechnik zbudowała cztery sterowce LZ N07. Dwa z nich eksploatowane są przez producenta, a pozostałe sprzedano użytkownikom w Japonii i USA / Zdjęcie: ZLT

Od 1917 Goodyear zbudował i eksploatował ponad 300 aerostatów, w tym dwa duże sterowce szkieletowe USS Akron (ZSR-4) i USS Macon (ZSR-5). Obecnie flota przedsiębiorstwa składa się z 3 sterowców typu GZ-20, które używane są do celów reklamowych oraz jako nosiciele kamer telewizyjnych podczas wydarzeń sportowych.

Nowe aerostaty, półszkieletowe Zeppelin LZ N07, będą produkowane przez niemiecką spółkę ZLT Zeppelin Luftschifftechnik, a następnie montowane w Wingfoot Lake Hangar w pobliżu Akron w stanie Ohio. Umowa pomiędzy Goodyearem i Zeppelinem została sygnowana już w maju 2011. Niemieckie przedsiębiorstwo wyprodukowało dotychczas 4 aerostaty LZ N07.

Ich długość wynosi 75 m, a objętość powłoki to 8 225 m3. Maksymalna masa startowa sterowca wynosi 8 040 kg, w tym 1 900 kg ładunku. W gondoli o powierzchni podłogi 26 m2 zabudowane są fotele dla 2 pilotów i 12 pasażerów. Zeppelin NT osiąga prędkość maks. 125 km/h , wykonując lot na wysokości 300 m. Pułap maksymalny to  2600 m.Sterowiec napędzany jest trzema silnikami tłokowymi Textron Lycoming IO-360, o mocy 147 kW (200 KM) każdy. Jego zasięg maksymalny to 900 km.

Budowa sterowca, łącznie z zabudową instalacji pokładowych, awioniki i układów sterowania lotem zajmie około 6-7 miesięcy. Według zapewnień producenta nowy sterowiec ma być większy, szybszy i bardziej manewrowy w porównaniu z używanymi obecnie GZ-20. Dodatkową zaletą nowego aerostatu jest możliwość przewożenia większej liczby pasażerów. Certyfikacja nowego Zeppelina, a następnie szkolenia załóg lotniczych będą realizowane w pierwszej połowie 2014.


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.