Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło

Niemcy zamawiają RAM

Marynarka wojenna, Przemysł zbrojeniowy, 05 kwietnia 2013

Raytheon otrzymał rekordowe zamówienie od marynarki wojennej Niemiec na dostawę pocisków systemu przeciwlotniczego/przeciwrakietowego Rolling Airframe Missile (RAM).W trakcie dotychczasowej fazy prób RAM, wykonano ponad 300 próbnych odpaleń pocisków RIM-116. Odnotowano skuteczność operacyjną ok. 95%

Zlecenie o wartości 155,6 mln USD dotyczy dostarczenia Deutsche Marine bliżej nieokreślonej liczby pocisków systemu RAM, RIM-116C (Block 2). Jest to drugie tak duże zamówienie na pociski najnowszej generacji i jednocześnie największe złożone przez stronę niemiecką.

Dodajmy, że w połowie 2012 US Navy zleciła Raytheonowi rozpoczęcie montażu egzemplarzy pocisków partii małoseryjnej. Wartość umowy wynosiła wówczas 51,7 mln USD (105 mln USD przy wykorzystaniu opcji).

Po koniec marca drugi ze współproducentów systemu RAM, niemiecka spółka RAM System GmbH (RAMSys) współtworzona przez Diehl Stiftung (25%), Diehl BGT Defence (25%) i MBDA Deutschland (50%), otrzymała zlecenie na dostawę 445 kontenerów Guided Missile Round Pack (GMRP) MK44 Mod 4. Wartość zamówienia wynosi 343,5 mln USD. Jego realizacja ma zostać w całości sfinansowana przez stronę niemiecką. Zakończenie dostaw przewidziane jest na styczeń 2019.

Najnowsza wersja pocisków systemu RAM, RIM-116C (Block 2) cechuje się m.in. ulepszonym układem sterowania lotem (w tym autopilota) oraz wydajniejszym układem napędowym. Według aktualnych planów, wstępną zdolność operacyjną (IOC) pocisk uzyskać ma w przyszłym roku fiskalnym / Zdjęcia: Raytheon

Rolling Airframe Missile to system opracowywany wspólnie przez Raytheon Company i niemiecką RAMSys. System składa się z pocisku RIM-116 (Block 2), kontenerów MK44 GMRP oraz wyrzutni Guided Missile Launching System MK49.

RAM został zamontowany na ok. 100 okrętach wojennych, w tym m.in. lotniskowcach typu Nimitz, czy niemieckich patrolowcach/okrętach uderzeniowych typu 143A, korwetach typu K130, czy fregatach typów: F122, F123, F124 a w przyszłości także F125). Dodatkowo, system został także zamówiony przez inne państwa, jak np. Egipt, Grecja, Korea Południowa, czy Turcja.


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2021 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.