Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło

Spalony Tu-95MS

Lotnictwo wojskowe, Strategia i polityka, 09 kwietnia 2013

Na lotnisku Diagilewo wskutek zwarcia instalacji elektrycznej spłonął samolot bombowy Tu-95MS. Ministerstwo Obrony FR postanowiło zrezygnować z jego odbudowy.

Zdjęcia: Kommiersant

Do pożaru bombowca Tu-95MS doszło 26 lutego na lotnisku Ośrodka przygotowania bojowego personelu latającego lotnictwa dalekiego zasięgu w Diagilewie pod Riazaniem w czasie przygotowań do startu. Ogień i dym pojawiły się w czwartym przedziale hermetycznej kabiny samolotu. Załoga przetoczyła go na miejsce postojowe i bezpiecznie opuściła. Pożar ugasiła ekipa strażacka.

Właśnie skończyła wstępne prace komisja, która badała przyczynę incydentu. Okazało się, że przyczyną pożaru było zwarcie w panelu układu zasilania elektrycznego samolotu, prawdopodobnie spowodowane wadą izolacji jednego z przewodów. Zniszczeniu uległy stanowiska nawigatora, mechanika pokładowego i łącznościowca. Według Kommiersanta, komisja stwierdziła, że zniszczenia samolotu są na tyle duże, że nie opłaca się go remontować. Komisja zaleciła dokonanie przeglądu pozostałych w linii Tu-95MS, a w szczególności ich instalacji elektrycznych.

Feralny Tu-95MS przeszedł niedawno remont kapitalny, zakończony 28 grudnia 2012. Przeprowadziła go TNTK im. Beriewa, która za remont dwóch Tu-95MS otrzymała 631,48 mln rubli.  Od tego czasu samolot zdołał wylatać 24 godziny.

Zniszczony Tu-95MS nr burtowy 21 wyprodukowano w 1982. Po remoncie jego pozostały resurs określono na 2004 godzin (ok. 10 lat lotów). W rosyjskich WWS w linii pozostaje 55 Tu-95MS (w 2005 było ich 64).


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2025 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.