Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Pierwszy AW101 VVIP dla Turkmenistanu

Lotnictwo wojskowe, 19 kwietnia 2013

Koncern AgustaWestland dostarczył pierwszy śmigłowiec AW101 dla Turkmenistan Airlines. Jest on przeznaczony do przewozu szczególnie ważnych osobistości (VVIP).AW101 VVIP w barwach Turkmenistan Airlines / Zdjęcie: AgustaWestland

Kontrakt na dostawę dwóch wiropłatów tego typu został zawarty przez producenta z przedstawicielami przewoźnika w 2010, podczas wystawy w Farnborough. Ze względu na ich przeznaczenie, nie podano wartości zamówienia, ani specyfikacji wyposażenia.

Turkmenistan Airlines, których główną bazą jest stolica państwa, Aszchabad, zajmują się nie tylko regularnymi przewozami, ale także transportem przedstawicieli miejscowego rządu. W skład floty wchodzą dwa Boeingi, przeznaczone dla VVIP-ów i VIP-ów. Są to 737-700 (znaki rejestracyjne EZ-A007) i 777-200LR (oznaczony jako EZ-A777).

Pierwszy turkmeński AW101 VVIP został wyprodukowany w zakładach AgustyWestlanda w Yeovil w W. Brytanii. Tam też przeprowadzono szkolenie załóg lotniczych i personelu obsługowego. Razem ze śmigłowcem dostarczono również zestaw części zamiennych.

Śmigłowiec opuścił Yeovil 29 marca. Przelot, o własnych siłach, do Turkmenistanu zajął mu 5 dni, z międzylądowaniami w Niemczech, na Ukrainie, w Rosji i w Kazachstanie. Lot trwał łącznie ponad 30 godzin i zakończył się w Aszchabadzie.


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.