Jedną z ciekawostek zaprezentowanych na trwającej właśnie wystawie Aero 2013 we Friedrichshafen jest hiszpański lekki samolot-amfibia Freedom S100 prezentowany przez Galicia Avionica.
Konstrukcja dwumiejscowego samolotu jest adaptacją znanego od kilku lat kompozytowego górnopłata ze śmigłem pchającym Colyaer Martin3 S100. Pierwotnie został on zbudowany ze stałym podwoziem trójpodporowym z kółkiem przednim. Teraz otrzymał nowy kadłub przystosowany do wodowania. Główna zmiana to zastosowanie spodu kadłuba typowego dla łodzi latających z jednym redanem i podwozia wciąganego w locie do kadłuba. Na końcówkach skrzydeł dodano niewielkie pływaki stabilizujące samolot na wodzie.
Co ciekawe, konstruktorom udało się zachować podstawowe osiągi Freedoma S100 zbliżone do lądowego poprzednika – Martin3 S100. Freedom S100 ma maksymalną prędkość przelotową 190 km/h (większą o 10 km/h w porównaniu z wersją lądową dzięki wciąganemu w locie podwoziu), maksymalna prędkość wznoszenia to 5 m/s, a zasięg maksymalny wynosi 1500 km. Długość rozbiegu na lądzie wynosi 120 m (jak u Martin3 S100), natomiast rozbieg na wodzie to 150 m.
Samolot ma dopuszczenie do lotów (Permit to Fly) wydane przez EASA i świadectwo typu w kategorii S-LSA wydane przez FAA.
Według informacji udzielonych przez przedstawicieli hiszpańskiego producenta, Galicia Avionica pracuje obecnie nad pięciomiejscowym dwusilnikowym samolotem amfibią w układzie latającej łodzi.