Na Aero 2013 swą premierę ma włoski śmigłowiec ultralekki Konner K1 spółki Konner Helicopters. To nowatorska konstrukcja, pierwszy na świecie śmigłowiec ultralekki napędzany silnikiem turbinowym.
Konner K1 to dwumiejscowy śmigłowiec o konstrukcji kompozytowej. Kadłub ma konstrukcję wykonaną z kompozytów zbrojonych włóknem węglowym. Kabina jest dość obszerna, jej nietypowy kształt pozwolił konstruktorom uzyskać szerokość kabiny wynoszącą 1500 mm, mimo dość smukłego kadłuba. Każdy z pilotów ma osobny drążek sterowania skokiem okresowym i dźwignię skoku ogólnego. Dzięki temu śmigłowiec stanowi ciekawą propozycję do szkolenia. Za kabiną znajduje się przedział przekładni głównej oraz kompozytowa sekcja łącząca kabinę z kompozytową belką ogonową. Silnik umieszczono poziomo za przekładnią główną. Napęd z silnika do przekładni jest przekazywany przez przekładnię pasową.
Najciekawszy w nowej konstrukcji jest zespół napędowy. Stanowi go niewielki silnik turbowałowy napędzany olejem napędowym TK250. Jego masa własna wynosi 50 kg. Moc startowa nowej jednostki wynosi 250 KM (184 kW), a maksymalna moc ciągła to 230 KM (169 kW). Zaletą silnika TK250 jest jego płaska charakterystyka mocy w funkcji temperatury. W warunkach laboratoryjnych dla wysokości 0 m n.p.m. silnik uzyskiwał maksymalną moc aż do temperatury 35oC.
Niewątpliwą zaletą nowego śmigłowa jest układ sterowania praca silnika FADEC, który upraszcza do minimum pracę pilota. Zapewnia m.in. automatyczną procedurę rozruchu – wystarczy, że pilot przestawi pokrętło sterowania układu FADEC w położenie IDLE (BIEG JAŁOWY), a układ rozpoczyna automatyczną procedurę rozruchu bez konieczności utrzymania konkretnych parametrów pracy silnika. Do lotu wystarczy przestawić pokrętło w położenie FLY (LOT) i układ sam dba o utrzymanie parametrów odpowiednich dla stopnia obciążenia silnika w danej fazie lotu, utrzymując stałe obroty. Pilot steruje jedynie skokiem ogólnym wirnika.
Również trzyłopatowy wirnik nośny ma bardzo nowoczesną konstrukcję. Jedynie jego głowica jest wykonana z stali, łopaty wykonano z kompozytów węglowych. Wirnik ma konstrukcję bezprzegubową, dzięki elementom sprężystym wykonanym z kompozytu węglowego, które zastępują klasyczne przeguby udało się nie tylko uzyskać dobre własności manewrowe, ale też obniżono koszty eksploatacji. Elementy sprężyste nie wymagają bowiem obsługi takiej jak łożyska przegubów.