Na stoisku austriackim we Friedrichshafen pojawiły się dwa nowe samoloty: DA-52 i DA-40. Ten drugi pokazano tylko jako model.
DA-52 jest rozwinięciem dwusilnikowego DA-42 TwinStar i nie jest wielką nowością, ponieważ oblatano go rok temu. Jest większy w stosunku do pierwowzoru – będzie mógł zabrać do 7 osób, albo więcej bagażu. Napędzają go dwa wzmocnione silnik Austro Engine o mocy 280 kW zamiast dotychczasowych 260 kW. Prototyp w klasie experimental lata od ponad roku, ale jest poważnie promowany dopiero teraz. Proces certyfikacji rozpocznie się prawdopodobnie w drugiej połowie tego roku.
Całkowita nowością jest natomiast rozwinięcie jednosilnikowego, czteromiejscowego DA-40. Silnik tłokowy zastąpił w nim ukraiński silnik turbośmigłowy AI-450S. 450-konna jednostka napędowa bazuje na sprawdzonym silniku turboodrzutowym AI-450.
Na pokazach można obejrzeć makietę samolotu i dołączony do niego silnik z ramą. Producent niewiele na razie obiecuje i nie bardzo chce się przyznać co do ewentualnych planów. Niewątpliwie samolot będzie miał lepsze osiągi niż pierwowzór, ponieważ moc wzrośnie dwukrotnie, a masa wręcz spadnie. Niestety wzrośnie cena.
Projekt ma duże szanse realizacji. Szanse zwiększa to, że AI-450 S jest już stosowany na prototypie EV-55 firmy Evector.