Po latach poczciwy Cub powraca na Aero 2013, ale nie jako zabytek, lecz nowoczesny produkt. O 100 kg lżejszy i zbudowany ze znaczniej mniejszej liczby części.
Piper Cub na zawsze zapisał się w historii lotnictwa i określił pewien sposób konstruowania samolotów. Po 70 latach zespół z CUBCRAFTERS ponownie przeanalizował zasłużona konstrukcję i w ten sposób powstał nowoczesny samolot, do budowy którego użyto najnowszych materiałów. W efekcie powstał samolot zewnętrznie wyglądający jak pierwowzór, lecz składający się z zaledwie połowy części i ważący o ponad 100 kg mniej.
CarbonCub powstał jako odpowiedź na rosnące zapotrzebowanie na małe samoloty po stworzeniu kategorii LSA. Jednocześnie ma odpowiedzieć na coraz częstsze potrzeby powracania do starych przyzwyczajeń traperskich. Zgodnie z zasadą wyląduj wszędzie.
Samolot jest dostępny jako gotowy wyrób i w postaci zestawu do samodzielnej budowy. W takim przypadku to budowniczy podejmie ostateczna decyzję dotycząca konfiguracji maszyny. A możliwości są znaczne, choćby w zakresie wyboru silników o mocy od 100 do 180 KM.
We Friedrichshafen pokazano też dwa inne samoloty wzorujące się na tej samej koncepcji. Jeden z pobliskich Czech, drugi ze słonecznej Italii.