Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Katastrofa Boeinga 747F w Bagram

Lotnictwo cywilne, 01 maja 2013

Podczas startu z bazy Bagram w Afganistanie rozbił się samolot transportowy Boeing 747F. Wszyscy znajdujący się na jego pokładzie – 7 osób – zginęli.

Do katastrofy doszło 29 kwietnia ok 15:00 czasu lokalnego (10:30 UTC). Boeing 747-400BCF startował z bazy Bagram w Afganistanie (Flight 102). Leciał do Al Maktoum International Airport w Dubaju, przewożąc 5 pojazdów wojskowych. Pilot utracił nad nim panowanie na małej wysokości, ok. 300-400 m. Samolot po przeciągnięciu spadł na ziemię i spłonął.

W katastrofie zginęli wszyscy znajdujący się na jego pokładzie – 7 osób. Ofiary to Amerykanie – 4 pilotów, 2 mechaników i szef załadunku.

Nie wiadomo, co było przyczyną katastrofy. Samolot startował w sposób typowy dla lotów z Bagram, z szybkim naborem wysokości, by uniknąć ostrzału z ziemi. Powodem przekroczenia krytycznego kąta natarcia mógł być błąd pilota, awaria napędu (utrata ciągu) lub przesunięcie źle przymocowanego ładunku do tyłu kadłuba i zmiana wyważenia. Wiatr w czasie startu był zmienny, ale niezbyt silny.

Przebieg katastrofy sfilmował przypadkowy kierowca. Na nagraniu kamery samochodowej można zobaczyć niestabilny start, zderzenie z ziemią i pożar. Nie widać żadnej ingerencji z zewnątrz, na przykład ostrzału rakietowego z ziemi.

Rozbity samolot to Boeing 747-428BCF nr rej. N949CA (zdjęcie: Dominique Meunier), nr ser. 25630/960, wyprodukowany w 1993. Jego operatorem były linie National Air Cargo z bazą w Orlando. Do Bagram przyleciał 28 kwietnia z Charteauroux we Francji (lot NCR510).


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.