Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Znaleziono szczątki An-2 na Uralu

Lotnictwo cywilne, 05 maja 2013

Niedaleko Sierowa na Uralu myśliwy znalazł szczątki samolotu An-2, który rozbił się w czerwcu 2012 z 13 osobami na pokładzie. Okazało się, że wszyscy zginęli w katastrofie.Spalone szczątki zaginionego koło Sierowa na Uralu samolotu An-2 / Zdjęcie: LifeNews

Dwupłatowy An-2 z pilotem – Chatiłem Kaszapowem, i 12 pasażerami wystartował 12 czerwca 2012 z lotniska pod Sierowem. Lot był nielegalny. Jak później ustalono, pasażerowie nieoficjalnie zapłacili pilotowi za przelot widokowy. Oficjalnie feralny An-2 służył do monitoringu przeciwpożarowego.

Gdy samolot nie wrócił na miejsce startu, rozpoczęto zakrojoną na szeroką skalę akcję poszukiwawczo-ratowniczą. Setki osób przeszukiwały obszar ponad miliona kilometrów kwadratowych. Wspierały ich samoloty, śmigłowce i satelity. Poszukiwania objęły Permski Kraj, Obwód Czelabiński, Tiumeński, Kurgański i Swierdłowski oraz Chanty-Mansijskij okręg autonomiczny. W listopadzie 2012 akcję zakończono, bo warunki stały się zbyt niebezpieczne dla ludzi, a lasy przysypał śnieg. Co ciekawe, w czasie poszukiwań znaleziono szczątki innego An-2, który zaginął w latach 1980. i wrak niezidentyfikowanego śmigłowca Mi-8.

Szkielet usterzenia spalonego An-2 / Zdjęcie: LifeNews

Wrak zaginionego w czerwcu 2012 samolotu An-2 znalazł przypadkowo myśliwy dopiero dziś wczesnym rankiem. Najpierw poinformował media, dopiero później o sprawie dowiedziały się władze. Spalone szczątki znajdują się w zalesionym bagnie 8 km od lotniska w Sierowie. Na miejsce upadku samolotu udała się już specjalna komisja z Ministerstwa ds. sytuacji nadzwyczajnych.

Wszystko wskazuje na to, że An-2 rozbił się tuż po starcie. Wszyscy znajdujący się na jego pokładzie zginęli. Wśród ofiar był wysokiej rangi oficer miejscowej milicji.


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.