Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Mniej kompozytów w strukturze C919

Lotnictwo cywilne, 24 maja 2013

W celu przyspieszenia produkcji samolotu C919, chińskie przedsiębiorstwo Comac postanowiło zmniejszyć udział kompozytów w jego strukturze.

Wizja dużego samolotu pasażerskiego C919, pierwszego chińskiego, zaprojektowanego samodzielnie, statku powietrznego tego typu / Rysunek: Comac

Początkowo producent planował, że elementy z materiałów kompozytowych stanowić będą ok. 20% struktury C919 – pierwszego dużego samolotu pasażerskiego zaprojektowanego samodzielnie przez inżynierów z ChRL. Jednak obecnie, w celu uniknięcia komplikacji procesu produkcji, które mogą spowodować opóźnienia w dostawach, postanowiono, że kompozyty stanowić będą ok. 10% struktury. Oznacza to, że C919 będzie tylko nieco bardziej nowoczesny niż samoloty z rodziny Airbus A320 i Boeing 737, z którymi chiński produkt ma konkurować na rynku.

Co ciekawe, Chińczycy chcą montować C919 na dwóch równoległych liniach. Jedna z nich zajmowałaby się wytwarzaniem samolotu z tradycyjną strukturą duralową, a druga – strukturą z większym udziałem kompozytów. W przypadku problemów z tą drugą, można by natychmiast zaniechać tego sposobu i montować na obydwu liniach samoloty wykonane z duralu.

Oblot pierwszego C919 zaplanowano już w przyszłym roku. Dostawy seryjnych samolotów mają rozpocząć się w 2016. Dotychczas Comac zebrał zamówienia na 380 statków powietrznych, niemal wyłącznie od towarzystw chińskich (Ogromne zamówienie na C919, 2010-11-16, Kolejne zamówienie na C919, 2012-11-13).


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.