Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Turcja rezygnuje z Kirpi

Wojska lądowe, 26 maja 2013

Turecki Podsekretariat Przemysłu Zbrojeniowego postanowił zerwać kontrakt z BMC na dostawy pojazdów opancerzonych Kirpi. Powodem są kolejne opóźnienia w dostawach.

Linia produkcyjna BMC Kirpi w połowie 2011 / Zdjęcie: Ahmet

Savunma Sanayii Mustesarliginin (SSM, Podsekretariat Przemysłu Zbrojeniowego) zamówił w BMC 468 pojazdów opancerzonych Kirpi w 2009. Wraz dużą partią ciężarówek miały one zostać dostarczone do końca 2012. Do tej pory wytwórnia dostarczyła jednak jedynie 278 Kirpi. Powodem były kłopoty finansowe BMC – przedsiębiorstwo nie płaciło przez wiele miesięcy pracownikom i wystąpiło o pomoc publiczną, której dotąd nie uzyskało.

W marcu SSM zażądał, by BMC dostarczył ostatnią partię 175 Kirpi i 105 2,5-tonowych ciężarówek do 15 maja. Niewywiązanie się z tego terminu spowodowało zerwanie kontraktu. Wcześniej SSM zażądał od BMC zwrotu 51,6 mln USD zainwestowanych w fazę badawczo-rozwojową programu Kirpi.

Pojazdy opancerzone (kategorii MRAP) Kirpi budowane są w wersji 4- i 6-kołowej. Wersja 4-kołowa, o długości 7,07 m, waży ok. 16 ton. Jej opancerzenie spełnia wymogi ochrony standardu Stanag 4569. Pojazd może przewozić do 13 ludzi. Rozwija prędkość do 105 km/h przy zasięgu 800 km.


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.