Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Europejski debiut Cessny Turbo Skylane 182 JT-A

Lotnictwo cywilne, 03 czerwca 2013

W miniony weekend na Stary Kontynent zawitał prototyp Cessny Turbo Skylane 182 JT-A. Samolot wykonał przelot z Wichita w stanie Kansas do Northampton w W. Brytanii, z międzylądowaniem na Nowej Szkocji.

Cessna JT-A podczas pierwszego lotu / Zdjęcie: Cessna

Następnie zaprezentowano go podczas wystawy UK AeroExpo 2013. Pilotem Cessny JT-A był Brian Quindt z Weaver Aero International. Było to niezwykłe przeżycie. Wcześniej wylatałem tym samolotem zaledwie 30 h. Cessna JT-A jest wspaniała. To samolot, który pozostanie w służbie przez kolejne 50 lat – stwierdził Quindt.

Co szczególnie warte uwagi, prototyp Cessny Turbo Skylane 182 JT-A wzbił się w powietrze 22 maja br. Podczas pierwszego lotu, trwającego ok. 2 h 20 min, samolot pilotowany przez Dale’a Bleakneya wzniósł się na wysokość 2438 m i rozwinął prędkość maksymalną 292 km/h.

W odróżnieniu od protoplasty samolot jest napędzany turbodieslem Safran SMA, o mocy 172 kW (234 KM), przystosowanym do nafty lotniczej Jet-A. Wyposażenie awioniczne pozostało niezmienione – nadal jest to Garmin G1000.

Dzięki temu ma zużywać zaledwie 41,65 l paliwa na godzinę lotu, czyli 30-40% w porównaniu z samolotami wyposażonymi w silniki na zwykłą benzynę lotniczą (AvGas). Zasięg Cessny JT-A wynosi 1893 km, po napełnieniu zbiorników 329 l paliwa. Samolot ma być zdolny do operowania na maksymalnej wysokości 6096 m, z ładunkiem użytecznym 462 kg.

Cessna JT-A ma stanowić remedium na rosnące ceny benzyny lotniczej. Jej cena jednostkowa wynosić ma 515 tys. USD. Dostawy seryjnych samolotów rozpoczną się w 2. połowie br.


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2020 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.