Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Tragedia w czasie festynu w Niemczech

Lotnictwo cywilne, 27 kwietnia 2008

W czasie festynu w Eisenach w Turyngii samolot Z-37 Ćmelak wjechał w grupę widzów, zabijając jednego z nich, a 10 raniąc.

Według rzecznika Policji, wczoraj ok. 16:00 samolot po lądowaniu na lotnisku Kindel koło Eisenach zboczył z pasa startowego i wjechał w tłum obserwatorów zgromadzonych przy karuzeli. Zginęła 45-letnia kobieta, trzech innych ludzi zostało ciężko rannych, a siedmiu kolejnych odniosło lżejsze obrażenia. Wśród rannych jest dwoje dzieci w wieku 9 i 14 lat. Ranny został też pilot samolotu.

Let Z-37A Ćmelak to samolot rolniczy produkowany w CSRS (w latach 1965-1987 wyprodukowano ponad 710 samolotów tego typu). Samolot, który uczestniczył w pokazach (zbudowany w 1974, nr ser. 20-24, rej. D-ESVU, w czasach NRD - DDR-SVU), jest własnością prywatną. Był jednym ze 137 samolotów tego typu służących w NRD do oprysków i gaszenia pożarów (Z-37A mogły też holować szybowce). Do wczoraj w stanie zdatnym do lotu znajdowało się w Niemczech 11 Z-37A i 6 dwumiejscowych, szkolnych Z-37A-2, zdatnych do lotu.


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.