Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Katastrofa ukraińskiego Mi-8

Lotnictwo cywilne, 28 kwietnia 2008

W katastrofie śmigłowca Mi-8 należącego do ukraińskiej kompanii Naftogaz Ukrainy zginęło 19 osób. Śmigłowiec utonął w Morzu Czarnym.

Na pokładzie znajdowało się 20 osób (17 pracowników przewożonych na platformę i 3 członków załogi), z których jedna przeżyła, ale znajduje się w bardzo ciężkim stanie. Śmigłowiec miał wylądować na należącej do Naftogazu Ukraina platformie Tawrida. Spadł do morza obok platformy, ok. 70 km od brzegu. Z nieoficjalnych danych wynika, że w czasie próby lądowania, ok. 9:37 czasu lokalnego, zaczepił wirnikiem ogonowym o konstrukcję platformy. Nie stwierdzono natomiast problemów technicznych.

W ciągu ostatnich dwóch miesięcy to już ósmy zarejestrowany wypadek z udziałem śmigłowca Mi-8.

3 marca rozbił się Mi-8 z członkami misji ONZ w Nepalu. W czasie zderzenia ze zboczem góry zginęło 7 przedstawicieli ONZ (3 Nepalczyków i 4 żołnierzy z Gambii, Indonezji, Korei Płd. i Szwecji) oraz 3 członków załogi (2 Rosjan i Białorusin). Prawdopodobną przyczyną katastrofy były złe warunki atmosferyczne.

8 marca w Tadżykistanie, w dolinie rzeki Gunt, rozbił się i spalił inny Mi-8 z 11 zagranicznymi alpinistami na pokładzie. Zginął jeden człowiek, 5 zostało rannych. Prawdopodobną przyczyną był błąd pilotażu.

27 marca nad Morzem Czarnym, niedaleko wyspy Zmiejnyj, rozbił się Mi-8 należący Służby pogranicznej Ukrainy z 14 osobami na pokładzie – 13 funkcjonariuszami i jednym cywilem. Zginęło 13 osób. Służba pograniczna Ukrainy wstrzymała wówczas loty do wyjaśnienia przyczyny katastrofy. Później poinformowano, że nie były one związane ze stanem technicznym śmigłowca. Mi-8 wróciły do lotów.

30 marca doszło do katastrofy Mi-8 rosyjskiego koncernu Arktikugoł. Zginęły trzy osoby, w tym jeden Ukrainiec, a jeden pasażer (też z Ukrainy) został ranny.

8 kwietnia awaryjnie lądował Mi-8 należący do kompanii lotniczej Jamał. Odbywał on lot ratowniczo-sanitarny z 9 osobami na pokładzie. W wyniku uderzenia o ziemię zginęło dwóch członków załogi.

13 kwietnia w autonomicznym okręgu Jamało-Nienieckim awaryjnie musiał lądować Mi-8 odbywający lot pasażerski z Nojabrska do Sale. Ani dwusobowa załoga, ani pasażer nie odnieśli obrażeń. 14 kwietnia w szalejącej śnieżycy rozbił się w czasie próby lądowania śmigłowiec należący kompanii lotniczej PANH, lecący z Gornoprawdińska. Na pokładzie znajdowało się 10 osób. Zginął pilot i mechanik pokładowy.


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.