Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Większość F-16I wraca do służby

Lotnictwo wojskowe, Strategia i polityka, 28 kwietnia 2008

Dowództwo izraelskich wojsk lotniczych postanowiło o wznowieniu w dniu dzisiejszym lotów wielozadaniowych myśliwców F-16I. Uziemionych pozostaje 7 samolotów tego typu.

W tych 7 F-16I (Sufa) stwierdzono w kabinach poziom formaldehydu przekraczający typowe wartości. Formaldehyd, według nieoficjalnych doniesień doprowadzany do kabiny przez pokładowe wytwornice tlenu (Formaldehyd w F-16I z wytwornicy tlenu?, Izrael wstrzymał loty F-16I), jest groźnym kancerogenem. W izraelskich samolotach mógł zatruwać pilotów już od 2004.

Loty wszystkich F-16I wstrzymano 20 marca, po stwierdzeniu obecności formaldehydu w niedopuszczalnym stężeniu w kabinach trzech samolotów. Ich piloci donosili wcześniej o nieznośnym zapachu. Później przebadano wszystkie F-16I i inne samoloty wyposażone w podobną wytwornicę tlenu. W samolotach innych typów nie wykryto nadmiernego poziomu formaldehydu w kabinach.

Nie wiadomo, czy inne państwa posiadające F-16 Block 52, na którym bazuje F-16I, w tym USA, Chile, Grecja i Polska, przeprowadziły podobne badania jak Izraelczycy.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2021 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.