Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Roll-out Cessny Citation XLS+

Lotnictwo cywilne, 29 kwietnia 2008

W zakładach Cessny w Wichita, odbyła się w piątek uroczystość wyprowadzenia z hangaru pierwszego, produkcyjnego egz. samolotu Citation XLS+, następcy udanych modeli Excel i XLS.

Cessny rodziny Citation Excel/XLS reklamowane są jako samoloty dyspozycyjne, dysponujące jedną z największych kabin w swojej klasie. Mogą zabrać nawet 10 pasażerów, choć standardowa, biznesowa konfiguracja zakłada przewożenie 6-8 osób. W najnowszej wersji XLS+ zadbano o podwyższenie komfortu – zamontowano szersze fotele. Cena w takim wypadku odgrywa drugorzędną rolę. Za klasycznie skonfigurowany samolot nabywca zapłaci 11,6 mln USD / Rysunek: Cessna

Dwa prototypy modelu odbywają właśnie cykl prób, które mają doprowadzić do uzyskania certyfikatu amerykańskich władz lotniczych FAA. Proces dopuszczenia do lotu powinien zakończyć się w połowie 2008, a dostawy rozpocząć przed końcem tego roku. Pierwszy egzemplarz produkcyjny już znalazł się w lakierni, gdzie uzyska docelowe malowanie. Później zostanie także ostatecznie doposażony i oblatany.

W porównaniu do Citation XLS, nowa wersja samolotu będzie miała awionikę Rockwell Collins Pro Line 21, a także ponownie wzmocnione silniki, elektronicznie kontrolowane Pratt & Whitney Canada PW545C o mocy 18,3 kN każdy. Zapewnią one prędkość przelotową 815 km/h i zasięg do 3 300 km. Samolot będzie mógł lądować na pasach o długości powyżej 1060 m (przy lądowaniu z maksymalną masą), a nawet 900 m (masa standardowa).

Przedstawiciele Cessny mają nadzieję, że Citation XLS+ przedłuży doskonałą passę modeli Excel/XLS. Od momentu rozpoczęcia sprzedaży, w 1998,Excel znalazł 308 nabywców na tego typu samoloty. Model XLS, z nową awioniką Honeywell Primus 1000 EFIS, z wyświetlaczami ciekłokrystalicznymi i ulepszonymi silnikami PW545B, został wprowadzony do oferty w 2004. Został sprzedany do tej pory w ponad 340 egz.


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.