Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

EC225 rozpoczęły służbę w Japonii

Lotnictwo wojskowe, Przemysł zbrojeniowy, 30 kwietnia 2008

Wczoraj na lotnisku japońskiej straży przybrzeżnej, rozpoczęły służbę dwa śmigłowce w wersji SAR, Eurocopter EC225 Super Puma.

Maszyny zostały zamówione w 2005. Japońska służba wykorzystuje już 4 Super Pumy (w wariancie AS332L1) od 1989. Jeden z tych śmigłowców przetransportował na lad w ubiegłym roku 44 osoby, załogę i pasażerów statku transportowego, przy wyjątkowo niekorzystnych warunkach: silnym sztormie i porywistym wietrze.

W ubiegłym miesiącu zostały dostarczone do Japonii dwa nowe EC225. Po wstępnych przygotowaniach, rozpoczęły one normalną służbę wczoraj, operując z lotniska Kansai International.

Dzięki zwiększonej, do 1180 l, pojemności zbiorników wewnętrznych, śmigłowce mogą prowadzić misje ratunkowe w promieniu 550 km od bazy.

Nie są to jednak jedyne EC225 w Japonii. Trzeci śmigłowiec tego typu, w wersji VIP i z dodatkowym wyposażeniem, służy jako środek transportu dla cesarza Japonii.


Drukuj Góra