Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Najmłodszy pilot wykonał lot dookoła świata

Lotnictwo cywilne, 02 lipca 2013

29 czerwca Jack Wiegand zakończył przelot dookoła świata. Liczący 20 lat i 7 dni Amerykanin jest najmłodszym pilotem w historii, który dokonał takiego wyczynu.

Jack Wiegand przy samolocie Mooney Ovation2 GX, na którym dokonał przelotu dookoła świata / Zdjęcie: Solo2013.com

Jedyną osobą niezadowoloną z takiego obrotu sprawy jest chyba James Anthony Tan, który zakończył analogiczny przelot w maju br. Malezyjczyk miał wówczas 21 lat i 344 dni.

Wiegand lata samolotem od 13 roku życia, jednak pierwszy lot solowy wykonał w bieżącym roku. Amerykanin rozpoczął swoją podróż 2 maja, startując z międzynarodowego portu lotniczego Fresno Yosemite i kierując się na wschód.

Statkiem powietrznym wybranym do zrealizowania wyczynu był Mooney Ovation2 GX, który może rozwinąć prędkość maksymalną 352 km/h i dysponuje zasięgiem 4445 km, z dodatkowymi zbiornikami paliwa.

Trasa przelotu liczyła ok. 38,9 tys. km. Kolejne międzylądowania wykonywane były w Boulder, Kolorado; St. Louis; New York; Iqaluit w Kanadzie; Reykjaviku; Londynie; Rzymie; na Krecie; w Kairze; Dubaju; Bombaju; Kalkucie; Bangkoku; Manili; Kobe; Sapporo; Kushiro; Dutch Harbor; Anchorage; Ketchikan; Seattle i we Fresno.

W trakcie przelotu było kilka nerwowych chwil. Po kilku dniach, gdy Wiegand doleciał do Iqualut, okazało się, że zapomniał paszportu. Dokument został w domu. Na szczęście udało się go przesłać za pośrednictwem UPS i Amerykanin mógł kontynuować podróż.

Przelot trwał łącznie 58 dni, jednak zła pogoda spowodowała uziemienie Wieganda w Japonii przez ponad 3 tygodnie. Po starcie z Kushiro, samolot miał wiatr od ogona wiejący z prędkością 36 m/s. Dzięki temu przeleciał linię zmiany daty z prędkością niemal 520 km/h.


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.