Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Ex-indyjskie Su-30K trafią do Etiopii

Lotnictwo wojskowe, 05 lipca 2013

18 samolotów wielozadaniowych Su-30K, które Indie zwróciły Rosji, ma zostać sprzedanych Etiopii. Obecnie trwają negocjacje w tej sprawie.

Indyjski Su-30K podczas manewrów Cope India ‘04 / Zdjęcie: US Air Force

Su-30K zostały dostarczone Hindusom w latach 1997-1999. Następnie z powodu nieopłacalności zmodernizowania ich do wersji Su-30MKI, zostały wycofane ze służby w 2006, a później rozmontowane i zmagazynowane.

Wszystkie Su-30K zostały odkupione przez Rosjan, najprawdopodobniej w 2007, za cenę 12 mln USD za samolot. Od 2008 były stopniowo przewożone na Białoruś, aby uniknąć opłat celnych.

Samoloty trafiły do 558. Lotniczych Zakładów Remontowych w Baranowiczach. Zainteresowanie ich nabyciem zgłaszała nie tylko Białoruś, po modernizacji do wersji Su-30KN,  ale także Syria, Sudan i Wietnam.

Początkowo Rosjanie zamierzali sprzedać samoloty Wietnamowi, ale ostatecznie zainteresowała się nimi Etiopia, posiadające obecnie 12 (według innych źródeł 14) Su-27, w tym 8 Su-27SK. Jak mówi z-ca dyrektora korporacji Rosoboroneksport Aleksander Michiejew obecnie prowadzone są konsultacje w sprawie dostawy 18 Su-30K dla tego kraju. Samoloty miałyby zostać zmodernizowane i przystosowane do przenoszenia uzbrojenia powietrze-powierzchnia.

Aktualnie w Baranowiczach trwa remont pierwszej partii, liczącej 4 Su-30K. Według Michiejewa proces modernizacji i doposażenia wszystkich 18 samolotów powinien zakończyć się w ciągu 4-6 miesięcy. Cena jednostkowa zmodernizowanego Su-30K szacowana jest na 15 mln USD.


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.