Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Katastrofa Boeinga 777 w San Francisco

Lotnictwo cywilne, 07 lipca 2013

Wczoraj wieczorem podczas podejścia do lądowania rozbił się samolot pasażerski Boeing 777 Asiana Airlines. Zginęły 2 osoby, blisko dwieście odniosło obrażenia.

Należący do południowokoreańskich Asiana Airlines Boeing 777 z 291 pasażerami i 16-osobową załogą leciał z Seulu (lot OZ-214). Wśród pasażerów większość stanowili Chińczycy – było ich 141, pozostali to Koreańczycy – 77, Amerykanie – 61, 3 obywateli Indii oraz Japończyk i Wietnamczyk (obywatelstwa 7 dotąd nie podano). Podczas podejścia do lądowania na lotnisku międzynarodowym San Francisco, na pasie 28L o 11:28 czasu lokalnego, zahaczył o ziemię częścią ogonową kadłuba i rozbił się. Fragmenty konstrukcji objął pożar. Samolot uległ poważnej destrukcji.

W katastrofie zginęło 2 pasażerów – Chińczyków. Różnego typu obrażenia odniosło 183 osób. 52 osoby trafiły do San Francisco General Hospital (5 w stanie krytycznym), a 45 do Stanford University Hospital (bez obrażeń zagrażających życiu).

Lotnisko międzynarodowe San Francisco zamknięto na kilka godzin. 2 z 4 jego pasów otwarto dopiero o ok. 15:30 czasu lokalnego. Większość lotów do San Francisco przekierowywano do Oakland, Sacramento, San Jose i Los Angeles.

Pogoda podczas feralnego lądowania była bardzo dobra – widzialność przekraczała 10 km, a wiatr był stosunkowo słaby. Niebezpieczne zwiększenie kąta natarcia mogło być więc spowodowane albo awarią systemu sterowania, albo błędem pilota. Przyczyny katastrofy bada specjalna komisja.

Robity samolot to Boeing 777-200 nr rej. HL7742, nr ser. 29171/553, wyprodukowany na początku 2005. Należał do Asiana Airlines. To drugie co wielkości, obok Korean Air, linie lotnicze w Republice Korei. Istnieją od 25 lat, wykonując obecnie loty do 23 państw, głównie z Incheon International Airport.


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.